
El futbolista que Xavi va descartar (per col·locar Ferran Torres) i que s'ha convertit en el millor de la Juventus
L’ÀNGEL QUE ESTÀ SALVANT A LA JUVENTUS I QUE MANTÉ VIU EL SOMNI EUROPEU
Dels set fitxatges que va realitzar la Juventus de Torí durant el passat mercat d’estiu, n’hi ha un que en destaca per sobre de la resta, el d’Ángel Di María. El veterà extrem argentí, el qual va arribar procedent del París Saint-Germain a cost zero, suma vuit gols i set assistències en vint-i-quatre partits. Després d’un inici marcat per les lesions i per una suspensió de dos partits, on només va poder jugar deu dels vint-i-dos partits que va disputar el seu equip abans del Mundial, ara Di María està mostrant la seva millor versió.
Des que es va coronar com a campió del món a Qatar, on va ser fonamental amb un gol i un penal provocat en la final de la cita mundialista, Di María està sent el millor jugador de l’equip italià i és que suma set gols i tres assistències en catorze partits, a més d’autèntiques exhibicions. Si mirem els minuts que ha jugat l’exjugador del Reial Madrid, això equival a què ha participat directament en un gol cada noranta minuts.
Per enèsima vegada, Ángel Di María està demostrant que és un jugador molt infravalorat. Els mesos previs al Mundial, l’extrem argentí va rebre moltes crítiques, però ara està callant boques, de fet, sense ell, no s’entendria que la Juventus, malgrat la sanció, continuï somiant en poder-se classificar per la competició europea.
La competició on millor està rendint és a l’Europa League, on ha marcat quatre dels cinc gols, inclòs un hat-trick, que ha anotat la Juventus en els tres partits que ha disputat fins al moment. Les seves actuacions estan sent tan bones que la Juventus de Torí ja s’està plantejant ampliar el seu contracte.
Segons va afirmar el mateix futbolista, s’ha començat a parlar amb el club sobre la possibilitat de renovar, també va afegir, que, tot i no saber què passarà, es troba molt content a Torí. Segons diverses fonts, a part de la Juventus, hi hauria altres clubs que estarien interessats a poder tenir al jugador la pròxima temporada, com són l’Inter Miami, que somia en ajuntar al “fideo” Di María i a Lionel Messi, o el Barça i l’Atlètic de Madrid.
Una de les coses que podria ajudar a la Juventus de Torí a convèncer a Di María, qui ja té trenta-cinc anys i a qui només es va signar per una temporada, seria jugar competició europea, una possibilitat que segueix molt vivia, i que si ho aconsegueix, seria en part, gràcies a ell. Pot semblar que la temporada de la Juventus és molt dolenta, i de fet, si mirem només el primer tram de la temporada, no hi ha cap mena de dubte, sobretot per l’eliminació de la Champions League al quedar tercer del seu grup per darrere del Benfica i del PSG.
Tot i això, la Juventus encara té opcions de jugar competició europea i té tres vies per aconseguir-ho. La primera és guanyar la Copa italiana, on ja es troba a les semifinals, en cas de guanyar-la, jugaria la pròxima Europa League. La segona és que el campió de la Copa italiana sigui un equip que hagi acabat la temporada entre els sis primers, si passa això, la setena plaça donaria accés a la Conference League.
I, finalment, la més desitjada, guanyar l’Europa League, en cas de guanyar-la, l’equip, no només jugaria la pròxima edició de la Champions League, sinó que també ho faria estan en el bombo 1 en el sorteig de la fase de grups. També hi ha la opció d’acabar sisè, però actualment està a set punts amb un partit menys. Cal remarcar, que si no hi hagués hagut la sanció de quinze punts, la Juventus estaria actualment en segona plaça. Precisament, aquesta sanció es podia suprimir, ja que es diu que la investigació es podria haver iniciat fora dels terminis legals.