
Wordle
Les claus de l’èxit de Wordle
Probablement no hi jugueu habitualment o no hi heu jugat mai, però gairebé tots els catalans i catalanes saben què és el Wordle. Coneixen el joc perquè saben que algun amic o amiga hi juga o perquè n’han sentit a parlar. És un entreteniment que enganxa i que fa treballar el cervell a aquells que estan davant la pantalla del mòbil o de l’ordinador.
El joc va camí de desbancar altres jocs d’entreteniment com els mots encreuats o els sudokus. Alguns diaris d’abast mundial, com el New York Times o el The Washington Post expliquen les claus de l’èxit i analitzen què ha passat perquè aquesta plataforma es faci viral. Són més de 300.000 persones les que han accedit al trencaclosques per provar-lo.
El Wordle s’ha convertit en un dels jocs més coneguts
Va ser creat per Josh Wardle, un enginyer de software de Brooklyn (Nova York). Inicialment va ser un joc preparat per la seva parella, que és una amant dels jocs de cartes. Amb la pandèmia, el joc va triomfar. S’ha creat la versió en tots els idiomes i a tot arreu és un èxit, sense cap diferència. “Crec que la gent valora que existeixi quelcom en línia que és molt divertit”, va dir l’enginyer de software al Times.
A la mateixa entrevista, va reconèixer que l’any 2013 havia creat una prova de Wordle, però que va deixar córrer el projecte perquè no va agradar als seus amics. Per ‘culpa’ de la pandèmia, ell i la seva parella es van obsessionar amb els jocs en línia i de paraules i la idea va tornar al seu cap. Considera que les claus de l’èxit són que es pot compartir les estadístiques a xarxes socials i comparar-les amb els companys i amics.
L’èxit ha arribat tan lluny que a Internet hi ha diferents aplicacions que són rèpliques, però que no arriben a ser tan perfectes com l’original.