
Vinicius, Instagram
Vinícius li va dir “tonto” en repetides ocasions
El partit entre el Valencia CF i el Real Madrid ha aixecat molta polseguera. No pas pel resultat i per la victòria valencianista, sinó per l’actitud desafiant de Vinícius Junior cap a la grada local, amb gestos constants de “a segona, a segona”, que es van fer des del minut u i molt abans que el públic l’increpés. També pels crits racistes que hauria patit el brasiler des d’un sector molt minoritari de Mestalla i que no representa la totalitat de l’afició ‘che’.
En acabar el partit, a les portes de l’estadi, un periodista va preguntar al davanter per la seva actitud desafiant i provocadora , sense justificar en cap moment els insults racistes. Estem parlant de Andrés García, reporter de ‘Superdeporte’. La resposta del jugador blanc va ser “¿tú eres tonto?, ¿tú eres tonto?” demostrant la seva superioritat moral i creient que per vestir la samarreta blanca té dret a fer-ho.
Ara, Garcia ha publicat un article titulat “Yo no soy tonto, Vinicius”, en què s’adreça directament al futbolista blanc i el deixa estorat. “No soy tonto, Vinícius. Solo soy un periodista que te preguntó y al que respondiste con un insulto. El gesto te delata. Como el de ‘a Segunda’. Como tantos otros. Yo no soy tonto. Tampoco la afición del Valencia. Ni la mayoría de estadios y aficiones de primera que te han cogido la matrícula desde hace tiempo. No cuela. Buena parte del fútbol español y de tus propios compañeros de profesión no te quieren”, comença, deixant clar el seu caràcter provocador.
Vinícius rep un clatellot històric
I continua, de manera molt encertada: “Pero no por ser de raza negra. No te quieren porque provocas, faltas el respeto y menosprecias a todo lo que no se llame Real Madrid. Te ríes de ellos. Como de mí. Y de algunos árbitros a los que aplaudes en la cara“, afegia.
“No vale poner el racismo de escudo. No engañes. En ese equipo, aunque tú y tu entorno no lo creáis, estamos todos. Todos condenamos el racismo. Todos aplaudimos que se identifique y se castigue a los que te insultaron por tu color de piel. Todos queremos a esa gente, por llamarlos de alguna manera, fuera de Mestalla de por vida. No te equivoques, Vinícius. No mezcles. No nos tomes por tontos. No te pases de listo”, acabava l’escrit.