
Letizia Ortiz té un sobrenom
Letizia Ortiz molt criticada a Suècia
Els reis espanyols van visitar Suècia i es van trobar amb els seus homòlegs. La premsa local va valorar el moment i es va fer ressò d’una anècdota que va protagonitzar la reina espanyola, que no ha agradat gens ni mica al país nòrdic. Tot va succeir quan el Preparao i l’asturiana estaven al costat de Carles Gustau i Silvia de Suècia. De cop, l’experiodista va perdre la seva bossa de mà i aquesta va caure l terra i es va poder veure el contingut del seu interior.
Un mòbil, un pintallavis per retocar-se (de 4 euros segons la premsa espanyola). La premsa sueca va comentar molt la posició antinatural i incòmoda de la monarca espanyola, ajupint-se per tal de recollir les seves pertinences. De seguida, va rebre l’ajuda d’alguns assistents i col·laboradors.
Les revistes sueques s’expressen amb molta duresa contra Letizia Ortiz. Primer per haver patit aquest incident però, després, per com va intentar posar-hi remei. “Pànic durant la visita d’Estat: la reina Sílvia commocionada”. Consideren que és un error de protocol molt greu i que la Reina sueca va passar vergonya i també es va posar molt nerviosa.
“Una errada com aquesta no pot passar en una visita oficial solemne. Tots els involucrats ho saben, especialment la Reina Letizia, que ha estat a moltes recepcions”, expliquen les revistes, deixant en una molt mala posició la Reina dels espanyols, que va fer un ridícul espantós.
La premsa espanyola, en canvi, ha tret ferro a aquesta situació i ha intentant justificar Letizia. Consideren que és accident involuntari que pot passar a tothom. A més, al·leguen, que humanitza la Reina, ja que l’allunya de la ‘perfecció’ i la converteix en una ciutadana més que, com tothom, pot tenir alguna relliscada involuntària. No entenen com la premsa sueca pot disparar contra l’asturiana amb aquesta duresa i contundència.