
Carles Costa a TV3
Error del TN de TV3 amb Xesco Reverter
Xesco Reverter és el corresponsal de TV3 als Estats Units. Amb ell es connecta quan hi ha notícies en aquest país i així ho va fer Carles Costa en el Telenotícies que abordava la notícia d’un atac al Capitol de Washington, en què es va produir un atropellament de dues persones.
Carles Costa, des del plató de TV3 deia: “L’atacant Xesco Reverter també ha mort”. Llegia el ‘prompter’ i en va dir dues de grosses. Va titllar Xesco Reverter d’atacant i també va dir que havia perdut la vida com a conseqüència d’aquest atac.
El filòleg Màrius Serra se’n feia ressò i donava un consell a TV3 per no cometre més errades com la comesa amb Xesco Reverter. “Heu de revisar el llibre d’estil que us obliga a inserir el nom del corresponsal al mig de la frase. La sintaxi us permet posar-lo al final de la frase, amb un “oi X R”?”
El mateix Carles Costa va demanar perdó i va reconèixer l’errada: “Em pensava que amb la doble pantalla amb el Xesco Reverter quedaria clar que m’estava dirigint a ell. Però era confús. Demano disculpes“.
Tota la raó. Em pensava que amb la doble pantalla amb el Xesco Reverter quedaria clar que m’estava dirigint a ell. Però era confús. Demano disculpes.
— Carles Costa Osés (@carlescosta_) April 2, 2021
És molt complicat que, en plena al·locució, marqueu les pauses que exigeixen les comes de manera clara. Em penso que hauríeu de repensar la posició del nom del corresponsal en la frase. Sovint és ambigu i es poden donar casos detonants com el d’avui. Salut i verbs!
— Màrius Serra (@mariusserra) April 2, 2021
La conversa entre Carles Costa, periodista de TV3 i Màrius Serra va ser en to constructiu i conciliador. El filòleg volia ajudar i el periodista de TV3 també es va deixar ajudar.
L’errada no es podria ni considerar errada i ja ningú la recorda. Serà una anècdota més de la història de TV3. Molt pitjors són les equivocacions de les televisions espanyoles, amb confusions sobre els pobles de Catalunya, situant-los lluny d’on realment són o pertanyent a una altra demarcació diferent.
Les darreres setmanes també s’ha generat molta polèmica al voltant dels cartells de Televisión Española. La televisió pública de l’Estat espanyol va emetre una informació sobre la Princesa Leonor i va fixar un ròtol a sota que la comparava amb el seu avi. Deia: “Abandona España, como su abuelo”.
Més recentment, l’assumpte dels cartells s’ha repetit. La televisió pública estatal va emetre unes imatges de la platja de Barcelona amb molta gent, sense complir les mesures de seguretat i va considerar que es tractava de “Madrid”, quelcom que no va agradar gens als sectors propers a Isabel Díaz Ayuso, que van exigir immediatament una rectificació.
TV3
Carles Costa substitueix Toni Cruanyes els dies festius. El periodista de TV3, que també havia sigut corresponsal a diferents ciutats d’Europa en el passat, també és una cara estimada com el de Canet de Mar.
Ambdós periodistes són molt actius a xarxes socials, especialment Twitter i Instagram. Especialment en el cas de Toni Cruanyes. Aquesta Setmana Santa -que Costa l’ha substituït- aquest ha publicat imatges molt emotives d’una excursió acompanyat de la seva família: la seva parella i els seus fills.
Tot i aquesta petita errada, els catalans seguiran confiant en TV3 i el seu Telenotícies. De fet, l’espai dels informatius és líder d’audiència en aquesta franja horària. Tant al migdia com al vespre. Això vol dir que els catalanes i les catalanes prefereixen informar-se i conèixer les notícies del dia a través de TV3 que no pas a través d’altres canals disponibles al seu televisor.
TV3, malgrat aquesta anècdota amb Xesco Reverter, segueix sent un canal de prestigi i les notícies s’expliquen de manera clara, entenedora i imparcial.
Tots els casos explicats, els d’Espanya però també els de Catalunya demostren una cosa ben clara. Els mitjans de comunicació tenen una tasca molt important que és explicar el què passa el món. És tan important explicar-ho com fer-ho de manera correcta, construint les frases adequades en tot moment.
1 pensa en “TV3 la fa grossa i “mata” Xesco Reverter”