Males notícies per als treballadors de Seat

Seat planteja un nou ERTO als treballadors fins al juny del 2022 per fer front a la crisi dels semiconductors

Comparteix la notícia
Males notícies per als treballadors de Seat

SEAT

Seat planteja un nou ERTO als treballadors fins al juny del 2022 per fer front a la crisi dels semiconductors

Seat ha plantejat als sindicats en una reunió aquest dimecres la necessitat de negociar un nou Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO) que es començaria a aplicar el 27 de setembre i tindria vigència fins a finals de juny del 2022.

L’automobilística considera que cal aplicar més mesures de flexibilitat per fer front a l’escassetat global de semiconductors. L’expedient serà voluntari d’inici i les condicions concretes es determinaran durant la negociació amb els sindicats.

La companyia vol implementar mesures de flexibilitat a les plantes de Martorell, Barcelona i al Prat. L’ERTO contemplarà la reducció temporal de part de la producció i una possible cancel·lació de torns. La manca de semiconductors i microxips que ha obligat a aturar la producció de la gran majoria de fàbriques automobilístiques en algun moment del 2021, inclosa la planta de Seat a Martorell que ha tancat en diverses ocasions aquest estiu.

A causa de la pandèmia, els principals fabricants de semiconductors, que se situen a Àsia, van reassignar la seva producció a sectors com l’electrònica de consum, en detriment de la indústria de l’automoció.

Els nous bruts de covid-19 a països asiàtics que concentren la producció han provocat tancaments d’indústria productora de xips que han accentuat els problemes en el subministrament d’aquests components.

L’automobilística fa front a una alta demanda per part dels concessionaris i clients dels models Seat i Cupra, que ja es troba en nivells pre-covid. Seat preveu que la volatilitat en el lliurament de semiconductors es mantingui “durant els pròxims mesos”.

L’empresa del grup Volkswagen va mantenir el volum de producció previst en la primera part de l’any gràcies a les mesures de flexibilitat, però en les últimes setmanes la companyia s’ha vist obligada a cancel·lar torns de producció i a interrompre la producció en diferents ocasions.

El vicepresident de Recursos Humans i Organització de Seat, Xavier Ros, ha explicat que “l’escassetat global en el subministrament de semiconductors exigeix adoptar noves mesures de flexibilitat”.

Comparteix la notícia

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Amb la col·laboració de:

Edita
Change privacy settings

Els nostres socis recolliran dades i faran servir cookies per oferir-li anuncis personalitzats i medir el rendiment Més informació.

La configuració de les galetes d'aquesta web està definida com a "permet galetes" per poder oferir-te una millor experiència de navegació. Si continues utilitzant aquest lloc web sense canviar la configuració de galetes o bé cliques a "Acceptar" entendrem que hi estàs d'acord.

Tanca