
Transport públic
Els usuaris del transport públic notaran importants rebaixes
Avui hem conegut que el Partido Popular d’Alberto Núñez Feijoo ha superat, per primera vegada, el PSOE de Pedro Sánchez a les enquestes. Això vol dir que si avui se celebressin eleccions generals, els populars obtindrien més escons. VOX cau i Unidas Podemos puja lleugerament, però no suficientment per parar el cop de l’esquerra. El resultat: la Moncloa estaria ocupada per Feijoo i per Santiago Abascal.
Per frenar aquesta situació (tot i que de moment no ho estan aconseguint), el Consejo de Ministros ha aprovat un Decret amb el qual s’ha prorrogat el descompte de vint cèntims per litre de carburant i també el descompte en el transport metropolità. L’executiu ha anunciat la reducció del 50% els abonaments per aquells sistemes que depenen de l’Estado. Aquells que depenen de la Generalitat (Ferrocarrils de la Generalitat) o dels Ajuntaments (TMB) podran fer descomptes només del 30% i hauran de completar amb fons propis el descompte fins al 50%.
El transport públic baixa de preu per ajudar a les famílies davant d’unes taxes d’inflació mai vistes en dècades
Posem exemples. La T-Casual d’una zona passaria a costar 5,70 euros lluny dels 11,35 actuals. La T-Usual passaria dels 40 euros actuals als 20 euros a partir d’ara. A la segona corona, la T-Casual (antiga T10) passaria a tenir un preu d’11,20 euros, mentre que la T-usual (antiga T-Mes) tindria un preu, a partir d’ara, de 26,93 euros.
Tot i que molts economistes consideren aquestes mesures insostenibles, per l’elevat cost públic que suposen i, per tant, per l’elevat risc d’acumular deute públic, els governs, amb fins polítics i electorals, no dubten a aplicar-les. L’objectiu és combatre dades d’inflació desorbitades, mai vistes en dècades, al voltant del 10%.
