
Tragèdia mortal d'un català d'excursió a Astúries
Mor un jove català a Astúries
Un jove català de 25 anys ha mort després de precipitar-se uns 60 metres a la ruta del Cares, a Astúries. Segons ha confirmat la Guàrdia Civil, es tracta d’un jove de Barcelona. D’acord amb la informació publicada pel Servei d’Emergències del Principat d’Astúries (SEPA), el jove va perdre la vida en caure a uns quatre quilòmetres de Caín.
L’accident va tenir lloc dilluns, quan el noi era en aquesta zona de muntanya acompanyat d’un altre home de 56 anys. Les restes mortals del difunt van ser evacuades pel grup de rescat del SEPA a bord de l’helicòpter medicalitzat dels Bombers d’Astúries. A Caín també s’hi havia traslladat il·lès l’home que l’acompanyava.
Fins a la víctima van poder arribar-hi mitjançant un dispositiu de rescat un bomber i una metgessa, que només va poder confirmar la mort del jove. Un cop confirmada la mort, la Guàrdia Civil va activar el Grup de Rescat Especial d’Intervenció en Muntanya (GREIM) de Sabero (Lleó) per traslladar-se al lloc i procedir a l’aixecament del cadàver, operació que es va fer mitjançant l’helicòpter medicalitzat del SEPA.
Segons informen alguns mitjans locals, l’home que acompanyava el noi era el seu pare i tots dos es trobaven passant uns dies de vacances familiars a Morgovejo (Lleó).