Ayuso endolla Toni Cantó a un càrrec “muy español y mucho español” de nova creació

Comparteix la notícia

Toni Cantó tindrà l’objectiu de promocionar la Comunitat de Madrid com a “capital europea de l’español”

Toni Cantó dimiteix després de les vacances

Toni Cantó demostra ser un mentider

Comparteix la notícia

Toni Cantó tindrà l’objectiu de promocionar la Comunitat de Madrid com a “capital europea de l’español”

El Consell de Govern de la Comunitat de Madrid, encapçalat per la presidenta Isabel Díaz Ayuso, ha aprovat la creació d’una “Oficina de l’espanyol”, que dependrà del departament de Cultura, Turisme i Esports i estarà dirigida per Toni Cantó. L’exdirigent de Cs, que no va poder formar part de la llista electoral d’Ayuso el maig passat per no estar empadronat a la capital de l’Estat, tindrà la missió de promocionar Madrid com a “capital europea de l’español”, segons estipula el decret aprovat aquest dimecres per l’executiu madrileny.

Entre les seves funcions també hi haurà la “interlocució amb institucions per impulsar les oportunitats econòmiques de l’espanyol”. El sou dels directors d’àrea de la Comunitat de Madrid és de 75.084 euros l’any. Cantó va abandonar Cs després del fracàs de la moció de censura per part del seu partit a Múrcia i de l’avançament electoral que va anunciar Ayuso per evitar un moviment similar a l’Assemblea madrilenya. En aquell moment, el PP va respondre obrint “les portes” a simpatitzants, afiliats i càrrecs de Ciutadans.

Així, l’excoordinador autonòmic de Cs al País Valencià i exdiputat a les Corts valencianes va renunciar a formar part de la nova executiva de Cs ideada per Inés Arrimadas i els seus càrrecs a la formació. A les portes de la seu de Cs, va demanar la dimissió de tota la cúpula de la formació i va defensar una candidatura conjunta amb el PP a les eleccions de la Comunitat de Madrid.

Tot i que els populars van decidir incloure’l a les llistes del 4 de març, la justícia va acabar excloent-lo en ser “inelegible” per no haver-se empadronat a la Comunitat de Madrid abans de l’1 de gener, com marca la llei electoral.

2 pensaments en “Ayuso endolla Toni Cantó a un càrrec “muy español y mucho español” de nova creació

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Responsable: Digital Toginama S.L. Finalitat: publicar els vostres comentaris. Legitimació: per al vostre consentiment exprés. Destinataris: no transferirem les vostres dades a tercers, tret de les administracions que estiguin autoritzades legalment. Drets: teniu dret a accedir, rectificar i suprimir les dades, així com altres drets, tal com s’explica en informació addicional. Informació addicional: a la nostra política de privadesa i protecció de dades.