Televisión Española la fa grossa amb Espanya i Madrid

Televisión Española ‘confon’ Espanya i Madrid

Comparteix la notícia

Televisión Española ‘confon’ Espanya i Madrid

El programa ‘Las Cosas Claras’ de Televisión Española ha tornat a ser objecte de crítiques. No és la primera vegada que s’equivoca i, pel que sembla, no serà l’última. El que feia pensar que podien ser errades, fa pensar ara que hi ha un clar objectiu i unes clares intencions.

L’espai de Televisión Española que presenta Jesús Cintora sortia al carrer per tal d’entrevistar estrangers que viuen a Madrid o que, senzillament, hi estan passant uns dies. “A Espanya, sento que està tot més obert que en altres països europeus”, diu una noia jove a càmera en anglès. Tot i això, a la traducció escrita, no hi deia “Espanya” sinó “Madrid“.

Els espectadors de Televisión Española han advertit l’error i s’han enfadat molt, sobretot la dreta espanyola. En tant que TVE és una televisió pública i, per tant, sota el paraigües del PSOE i Podemos, els votants de PP i Vox hi veuen una teoria de la conspiració. Creuen que des d’aquest mitjà de comunicació es vol atacar Madrid perquè Isabel Díaz Ayuso n’és la presidenta i té molts números de repetir en el càrrec.

Només podem demanar disculpes, es tracta d’un error humà”, ha assegurat Cristina Yadira de Ugarte, codirectora del programa de Televisión Española.

La televisió pública del Gobierno d’Espanya es torna a equivocar i rep crítiques de l’oposició

No és la primera vegada. Fa unes setmanes, TVE va mostrar una imatge de la platja de Barcelona, plena de gom a gom. Al rètol hi figurava la paraula “Madrid”. S’havia informat amb imatges de l’estat de Barcelona i s’havia dit que era la ciutat de Madrid.

Encara més. Quan la Selección Española es va enfrontar a Kosovo, els responsables de la cadena pública van retolar aquest país dels Balcans en minúscula, ja que Espanya no reconeix la seva independència.

I no s’acaba aquí la història. Fa uns mesos, un treballador va ser acomiadat després de cometre un “greu error” en relació a la monarquia. El treballador explicava que la Princesa Leonor aniria a estudiar a Gal·les i ho feia d’una manera especial: “Leonor se va de España, como su abuelo”.

La comparació de Televisión Española de la Borboneta amb el seu avi no va agradar a l’espanyolada. Consideren que l’emèrit va marxar arran dels problemes judicials i la nena és una jove innocent que no té res a veure amb els negocis del seu avi.

El que podrien semblar errors en un principi, ara potser no ho són. Pren força la teoria que que dins Televisión Española hi ha col·laboradors que volen acabar amb aquest programa, ja que Jesús Cintora té un perfil valent i esquerranós que no convenç i no agrada.

Seria, per tant, una mena de boicot al programa. Encara que, a priori, l’espanyolada pensi que es tracta d’una estratègia per acabar amb Isabel Díaz Ayuso.

Comparteix la notícia

1 pensamiento sobre “Televisión Española la fa grossa amb Espanya i Madrid

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Amb la col·laboració de:

Edita
Change privacy settings

Continuant navegant per aquest lloc web, acceptes utilitzar les galetes. Més informació.

La configuració de les galetes d'aquesta web està definida com a "permet galetes" per poder oferir-te una millor experiència de navegació. Si continues utilitzant aquest lloc web sense canviar la configuració de galetes o bé cliques a "Acceptar" entendrem que hi estàs d'acord.

Tanca