
Sandoz
L’entesa, pendent de l’aval dels treballadors de Sandoz, preveu un pla de jubilacions a partir dels 55 anys
Els treballadors i la direcci贸 de Novartis Sandoz han arribat a un preacord per al tancament de la planta de les Franqueses del Vall猫s. Segons informa CCOO, s’ han previst diverses mesures “no traum脿tiques” per als 170 treballadors de la f脿brica, que tancar脿 el 31 de desembre del 2024. Fins que arribi aquesta data, la plantilla es pot acollir a recol路locacions, baixes volunt脿ries o plans de jubilaci贸 a partir dels 55 anys.
En el primer cas, la companyia ofereix 83 places a la planta de Palafolls (Maresme), amb una compensaci贸 de 20.000 euros pel trasllat. Pel que fa les baixes volunt脿ries, seran indemnitzades amb 45 dies per any treballat amb un m脿xim de 42 mensualitats. El preacord l’ha de ratificar ara l’assemblea de treballadors.
En el cas del pla de jubilacions, Sandoz ofereix un pla de rendes als treballadors de 55 anys, amb un complement de fins el 75% del salari net. Pel que fa als treballadors de 58 anys, se’ls proposa un complement de fins el 80%, mentre que als de 59 anys el complement 茅s del 85%.
En els tres casos s贸n fins que els treballadors compleixin els 63 anys, amb una cl脿usula de revaloritzaci贸 de l’1,5% anual. Els empleats que tinguin 52 anys o m茅s a data de tancament de la f脿brica seran els que es podran acollir al trasllat a la f脿brica de Palafolls i a la jubilaci贸 quan tinguin 55 anys.
Per a les persones que no s鈥檃cullin a cap d鈥檃questes opcions, quan es faci efectiu el tancament rebran una indemnitzaci贸 de 55 dies per any, m茅s un lineal de 1.600 euros per any d鈥檃ntiguitat, amb un m脿xim de 280.000 euros i un m铆nim de 20.000. Tamb茅 se鈥檒s pagar脿 una prima anual de 2.000 euros mentre continu茂n treballant, que sumaran per calcular la indemnitzaci贸.
En paral路lel, s鈥檈stableix un pla de recol路locaci贸 durant 12 mesos per ajudar aquestes persones a reincorporar-se al m贸n laboral. Finalment, en relaci贸 als treballadors que actualment estan en situaci贸 de jubilaci贸 parcial, l鈥檈mpresa els pagar脿 3.000 euros com a compensaci贸.
CCOO valora positivament aquest preacord, tot i que lamenta no haver pogut evitar el tancament.
1 pensa en “Tancament de l’empresa Sandoz a les Franqueses”