Els supermercats fan això amb l’oli de gira-sol: Tots els detalls del què pots fer

Comparteix la notícia

Els supermercats racionen la venda d’oli de gira-sol per evitar problemes d’abastiment per la guerra a Ucraïna

Els supermercats fan això amb l'oli de gira-sol

Els supermercats fan això amb l'oli de gira-sol

Comparteix la notícia

Els supermercats racionen la venda d’oli de gira-sol per evitar problemes d’abastiment per la guerra a Ucraïna

Les grans cadenes de supermercats han començat a racionar la venda d’oli de gira-sol per evitar problemes d’abastiment per la guerra a Ucraïna, un dels principals països exportadors d’aquest producte alimentari. En els darrers tres dies, els supermercats han notat “compres desproporcionades” d’oli de gira-sol i, per evitar un desproveïment similar amb el paper de WC en l’inici de la pandèmia, han optat per limitar-ne la venda a totes les botigues.

En el cas de Mercadona, la compra d’oli de gira-sol està restringida a cinc litres per client i dia, i també s’ha racionat la venda de llavors amb la finalitat de “garantir un ús normal d’aquests productes”. A Consum, la compra d’oli de gira-sol es redueix a una ampolla per client.

Als supermercats Bonpreu també estan dosificant la compra d’aquest tipus d’oli a un màxim de quatre ampolles o garrafes per persona. I a la cadena Makro –que ven a empreses i que és un dels grans proveïdors de l’hostaleria- també es restringeix la compra a una ampolla d’oli de gira-sol per client i dia.

El senyal d’alarma el va donar divendres passat l’Associació Espanyola de Distribuïdors, Autoserveis i Supermercats (ASEDAS), que agrupa el 75% de la cadena de distribució alimentària. L’ASEDAS va reconèixer que algunes empreses estaven adoptant “mesures de limitació” de venda d’oli de gira-sol davant el “comportament atípic” del consumidor en les darreres hores.

A les xarxes socials van començar a aparèixer diverses fotografies de lineals de supermercats buits d’ampolles de gira-sol. “La demanda anòmala afecta a un número molt limitat de productes relacionats amb l’oli de gira-sol procedent d’Ucraïna i existeixen alternatives tant d’origen com de producte”, va voler deixar clar l’ASEDAS, que també va recordar que Espanya és el primer productor mundial en diverses de les famílies de productes de greixos d’origen vegetal.

“La cadena alimentària espanyola és extraordinàriament eficient i té la capacitat suficient per proveir el mercat d’aquest producte”, va concloure l’entitat, que aplega més de 19.000 botigues i supermercats i uns 282.600 treballadors.

Quasi el 70% de l’oli de gira-sol que Espanya importa prové d’Ucraïna i bona part es destina al sector agrícola, l’hostaleria o la indústria conservera i del peix. L’abastiment està garantit a curt termini, però si la guerra a Ucraïna s’allarga en el temps caldrà buscar produccions alternatives com l’oli de soja.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Amb la col·laboració de:

Edita
Change privacy settings