
Societat Civil Catalana hiperventila pels resultats electorals i carrega contra els partits catalans i bascos
Nova rebequeria de Societat Civil Catalana
Societat Civil Catalana ha assegurat que hi ha “alternatives al xantatge nacionalista” a l’hora d’investir el proper president del govern espanyol. En un comunicat, ha recordat que l’independentisme català ha perdut vots en relació amb anteriors comicis i ha considerat que “seria paradoxal” que “la seva capacitat d’influència en la governabilitat d’Espanya es veiés fins i tot incrementada”. “Espanya no pot quedar en mans dels qui l’odien”, ha advertit l’entitat.
Per això, ha demanat als “grans partits” que busquin solucions “amb generositat i altura de mires” perquè “és possible conformar un govern estable” amb “amplis consensos parlamentaris” que prioritzin “els interessos dels espanyols a qualsevol altra concessió de caràcter partidista”.
Tot i que no detalla quina alternativa hi ha a un pacte amb forces independentistes, per a l’organització unionista, el 23 de juliol “la immensa majoria dels espanyols va votar a favor de projectes polítics centrats i moderats” i ignorar la reculada sobiranista suposaria “deixar novament desemparats” els catalans contraris a la independència de Catalunya.
“Demanem a la classe dirigent que centri el focus en els pactes d’Estat, en Espanya i en els espanyols”, afegeix, per tal d’evitar “el bloqueig polític i, en conseqüència, la inestabilitat econòmica i social”.
Els resultats de les eleccions espanyoles han deixat el PP com a primera força al Congrés dels Diputats però no suma prou escons, tampoc amb Vox, com per garantir la investidura del seu líder, Alberto Núñez Feijóo. El PSOE, que s’ha negat reiteradament a abstenir-se per facilitar-ho, podria aconseguir els suports de Sumar, ERC, Junts, EH Bildu, el PNB i el BNG per investir el secretari general socialista, Pedro Sánchez.