La selecció espanyola de futbol femení es trenca i renuncien la majoria de jugadores

Comparteix la notícia

Guerra oberta a la selecció espanyola

La selecció espanyola de futbol femení es trenca i renuncien la majoria de jugadores

Barça femeni - FOTO EUROPA PRESS

Comparteix la notícia

Guerra oberta a la selecció espanyola

Quinze jugadores de la selecció espanyola femenina de futbol han renunciat a jugar amb el combinat nacional “mentre que no es reverteixi” la situació que es va generar en l’última concentració amb el seleccionador Jorge Vilda, segons va confirmar aquest dijous l’RFEF, que ha replicat de manera contundent i es mostra inflexible en la seva postura de no “admetre cap mena de pressió per part de cap jugadora a l’hora d’adoptar mesures d’àmbit esportiu”.

“L’RFEF comunica que, al llarg del dia d’avui, ha rebut 15 correus electrònics de 15 jugadores de la selecció absoluta femenina de futbol, casualment tots amb la mateixa redacció, en els quals manifesten que l’actual situació generada els afecta ‘de manera important’ en el seu ‘estat emocional’ i en la seva ‘salut’ i que, ‘mentre no es reverteixi’, renuncien a la selecció nacional d’Espanya”, va indicar l’organisme en un comunicat.

Les jugadores de la selecció espanyola pretenen pressionar la Federació perquè substitueixi l’entrenador

Aquest és un nou pas en la polèmica que va sorgir en la concentració de principis d’aquest mes, amb la possible petició per part d’un sector de les internacionals de la dimissió de Jorge Vilda, alguna cosa que va ser desmentit per les capitanes Irene Paredes, Jennifer Hermoso i Patricia Guijarro, encara que sí que van reconèixer que hi havia “uns certs aspectes interns” que s’havien de “canviar”.

“Penso que s’han traspassat els codis del futbol. La primera llei del futbol és que el que passa en el vestuari es queda en el vestuari, i se soluciona en el vestuari”, va apuntar per la seva part el seleccionador. “Estem atents a les quals realment volen ser aquí, però cap ha dit que no vol ser aquí i la meva sensació és que totes volen estar”, va afegir llavors.

L’RFEF, que sempre ha mostrat el seu suport al tècnic madrileny, va insistir que “no permetrà que les jugadores qüestionin la continuïtat del seleccionador nacional i del seu cos tècnic, perquè prendre aquestes decisions no entra dins de les seves competències”.

“La Federació no admetrà cap mena de pressió per part de cap jugadora a l’hora d’adoptar mesures d’àmbit esportiu. Aquest tipus de maniobres es troben allunyades de l’exemplaritat i fora dels valors del futbol i de l’esport i són nocives”, va subratllar l’organisme que presideix Luis Rubiales.

La federació va recordar a més que, “d’acord amb la legislació espanyola vigent”, el no acudir a una citació de la selecció “és qualificat com una infracció molt greu i pot implicar sancions d’entre dos i cinc anys d’inhabilitació”.

“L’RFEF, al contrari de la manera d’actuar d’aquestes jugadores, vol deixar clar que no les portarà a aquest extrem ni les pressionarà. Directament, no convocarà a les futbolistes que no desitgen vestir la samarreta d’Espanya. La Federació comptarà únicament amb futbolistes compromeses encara que hagi de jugar amb juvenils”, va puntualitzar.

NO ESTARIA ALEXIA PUTELLAS ENTRE LES SOL·LICITANTS
L’organisme va recalcar que el succeït “ha passat a ser d’una qüestió esportiva a una qüestió de dignitat” i que “la selecció és innegociable”. “És una situació sense precedents en la història del futbol, tant masculí com femení, en l’àmbit espanyol i mundial”, va lamentar.

“El present i el futur d’Espanya està en el potencial de les categories inferiors i de jugadores que aquest mateix estiu s’han proclamat campiones del món Sub-20 i d’Europa Sub-19, a més d’obtenir el subcampionat d’Europa Sub-17. La selecció necessita jugadores compromeses amb el projecte, amb la defensa dels nostres colors i orgulloses de vestir la samarreta d’Espanya”, va prosseguir l’RFEF.

Finalment, la federació va ser clara amb aquelles que han enviat aquest correu electrònic, entre les quals no estaria, segons van indicar fonts federatives a Europa Press, Alexia Putellas. “Les futbolistes que han presentat la seva renúncia únicament tornaran en un futur a la disciplina de la selecció si assumeixen el seu error i demanen perdó”, va sentenciar.

La selecció espanyola femenina ha de tornar a concentrar-se a principis del pròxim mes d’octubre per a la disputa de dos amistosos davant Suècia, en el Nou L’Arcàngel de Còrdova el dia 7, i davant els Estats Units, l’11 en El Sadar de Pamplona.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Responsable: Digital Toginama S.L. Finalitat: publicar els vostres comentaris. Legitimació: per al vostre consentiment exprés. Destinataris: no transferirem les vostres dades a tercers, tret de les administracions que estiguin autoritzades legalment. Drets: teniu dret a accedir, rectificar i suprimir les dades, així com altres drets, tal com s’explica en informació addicional. Informació addicional: a la nostra política de privadesa i protecció de dades.