
La selecció que pot tenir grans èxits durant els propers anys FOTO - Europa Press
LA SELECCIÓ A LA QUAL HEM D’ESTAR ATENTS DURANT ELS PRÒXIMS ANYS
Durant l’anterior Mundial de Qatar, la selecció equatoriana va ser un dels combinats que més bon regust de boca va deixar i això que no va aconseguir passar de la fase de grups. El bon partit realitzat contra Qatar en el partit inaugural de la competició, el qual va ser saldat amb victòria per dos gols a zero, va ser fonamental perquè la selecció sud-americana es donés a conèixer, atès que milions de persones van veure el partit. Posteriorment, la selecció dirigida per Gustavo Alfaro va assolir un empat històric a u contra els Països Baixos.
Finalment, Equador, que depenia d’ell mateix per accedir als vuitens de final del Mundial, va caure contra el Senegal i es va quedar a les portes de continuar mantenint viu el somni. Malgrat no classificar-se, el paper que va dur a terme Equador i el fet que hi hagi tants jugadors joves rendint a un alt nivell a l’elit europea, provoca que les expectatives envers la selecció hagin crescut moltíssim.
En el panorama europeu hi ha diversos jugadors equatorians que comencen a treure el cap o que ja s’han fet un nom, com són Hincapié (defensa central del Bayer Leverkusen de 21 anys), Pervis Estupiñán (lateral esquerra del Brighton de 25 anys), Caicedo (migcampista de 21 anys del Brighton), Gonzalo Plata (extrem del Valladolid de 22 anys) i Sarmiento (mitjapunta del Brighton de 20 anys).
Són precisament Hincapié i Caicedo qui destaquen més, ambdós jugadors estan cridant l’atenció dels millors clubs del món i, fins i tot, el segon va estar a punt d’abandonar el seu equip per uns setanta milions d’euros. També cal destacar el paper d’Enner Valencia, qui aquesta temporada suma vint-i-sis gols en trenta-tres partits.
L’actual davanter del Fenerbahçe, que ja té 33 anys, és un dels millors jugadors de la història de la selecció, per no dir el millor, i és que dels set gols que ha anotat la selecció equatoriana en els Mundials, sis han estat obra d’ell. A més, a escala de clubs, Equador també està creixent i ho està fent de la mà d’Independiente del Valle, qui en els darrers anys s’ha proclamat campió de la Conmebol Sud-americana (2019 i 2020), la que seria l’Europa League sud-americana i subcampió de la Copa Libertadores (2016).
A l’estiu del 2024, la selecció equatoriana jugarà la Copa Amèrica, la qual tindrà lloc als Estats Units. Aquest serà un torneig on el combinat sud-americà, que, actualment, no té seleccionador tindrà l’oportunitat de demostrar que el futbol equatorià està creixent i que ja no se’l pot prendre de broma. Òbviament, és complicat que s’emportin el trofeu, però sí que se li demana que, com a mínim, arribi als quarts de final de la competició, una fase on ja ha arribat en les dues darreres edicions.
La gent espera molt del combinat equatorià i és que el bon paper del Mundial i les actuacions que estan realitzant els seus jugadors en les millors lligues del món no han passat desapercebudes per ningú, fins i tot, alguns consideren que és la tapada de la pròxima Copa Amèrica i qui sap si també ho serà del Mundial que es disputarà al Canadà, a Mèxic i als Estats Units, seleccions que també participaran en la Copa Amèrica 2024 amb l’objectiu de preparar la cita mundialista. No seria d’estranyar que aquest combinat equatorià arribés a les semifinals o, fins i tot, a la final de la competició.