Endureixen les restriccions a les residències catalanes

Comparteix la notícia

Catalunya té 31 residències en vermell, amb brots actius de covid-19

Residències

Residències

Comparteix la notícia

Catalunya té 31 residències en vermell, amb brots actius de covid-19

El Departament de Salut i el de Drets Socials han anunciat aquest dissabte un enduriment de les mesures que afecten les 1.028 residències de la tercera edat de Catalunya per prevenir contagis de covid-19. S’incrementen d’una a tres les proves PCR setmanals que es faran als treballadors d’aquests centres, excepte el cas dels ja vacunats, als quals se’ls en farà una.

Pel que fa a les visites, només se’n permetran dues de simultànies –fins ara eren tres– i es recomana que les facin persones vacunades. En qualsevol cas, els visitants s’hauran de fer un test ràpid d’antígens abans d’accedir a les instal·lacions.

Així ho contempla l’actualització del protocol, que arriba quan hi ha 31 llars d’avis en vermell, és a dir, amb casos actius de coronavirus o brots que s’estiguin investigant. Això suposa el 3,01% del total, segons ha informat la Generalitat. En verd hi ha 885 centres (86,08%), sense cap cas, i en taronja, amb algun cas però considerat controlat, 112 (10,89%).

Pel que fa als residents vacunats, el 96% han rebut la primera punxada i el 94% ambdues dosis, és a dir, el que es considera la pauta completa. En canvi, el 89% dels treballadors d’aquests centres estan vacunats amb la primera dosi i el 88% han rebut les dues. El 4,01% de les proves de control que es fan als professionals han resultat positives, mentre que a la població general aquest percentatge és del 20,18%.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Responsable: Digital Toginama S.L. Finalitat: publicar els vostres comentaris. Legitimació: per al vostre consentiment exprés. Destinataris: no transferirem les vostres dades a tercers, tret de les administracions que estiguin autoritzades legalment. Drets: teniu dret a accedir, rectificar i suprimir les dades, així com altres drets, tal com s’explica en informació addicional. Informació addicional: a la nostra política de privadesa i protecció de dades.