
Raquel Sánchez deixa clar a Pere Aragonès quins són els límits amb un discurs que recorda al de M.Rajoy
Pere Aragonès continua confiant en una presumpta Espanya Fraternal que a l’hora de la veritat és la mateixa de sempre
Segons informa l’ACN, la ministra de Transports, Raquel Sánchez, ha assenyalat en relació a l’acord de claredat proposat pel president Pere Aragonès, que el govern espanyol l’ha de “estudiar bé” i a partir d’aquí continuar amb el camí de “mantenir el diàleg i els acords” per avançar tot el que es pugui però dins el “marc de la Constitució”.
En declaracions a ‘El Suplement’ de Catalunya Ràdio, Sánchez ha recalcat que aquest és “el límit” de l’executiu espanyol i ha considerat que ja no hi ha una “situació de conflicte” com la que es va viure fa uns anys. La ministra de Transports també ha posat en qüestió que Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) pogués fer una millor gestió del servei de Rodalies que la que fan actualment Renfe i Adif.
La ministra Raquel Sánchez ha deixat clar que entre Catalunya i Espanya es pot parlar de tot però sempre dins de la Constitució i el seu compliment. No ha volgut pronunciar-se sobre hipòtesis que no estan establertes en relació a si el diàleg entre governs acabarà desembocant en una votació a Catalunya però en aquest sentit, ha insistit que “és votarà sempre que hi hagi possibilitat de fer-ho amb un acord que estigui recolzat amb la Constitució”.
Sánchez ha considerat que ja no hi ha una situació de conflicte en els termes de la que es va viure fa uns anys. Per això ha apostat perquè els dos governs continuïn parlant de política, inversions i actuacions. La ministra creu que les trobades entre els dos executius s’han d’emmarcar en una “relació normalitzada” i a partir d’aquí treballar per mantenir tots els fòrums que siguin necessaris per avançar en les relacions mútues.
Rodalies
En relació al servei de Rodalies, la ministra de Transports ha posat en dubte que FGC fos capaç de fer-ne una millor gestió que l’actual de Renfe i Adif. Així, ha remarcat que es tracta d’una xarxa que transporta persones, mercaderies, en mitja distància però també l’alta velocitat, i que això “no té res a veure” amb la gestió i operativitat de FGC. Sánchez veu “superficial” dir que es faria millor i ha posat en valor la capacitat i experiència que tenen Renfe i Adif, “líders mundials en alta velocitat i Rodalies”.
Per tot plegat, la ministra ha apostat per continuar invertint en millorar el servei i ha criticat que la Generalitat no avanci en la signatura del contracte programa que ha de permetre definir molt millor el servei, els horaris i les tarifes.