
La promesa del RCD Espanyol que podria sortir rumb a la Premier per un preu pràcticament simbòlic
El RCD Espanyol podria perdre un dels seus principals valors joves
El jove extrem Luca Koleosho, de 18 anys, deixaria el RCD Espanyol per fitxar pel Burnley, acabat de pujar a la Premier League. El traspàs es tancarà per uns tres milions d’euros més un percentatge d’una futura venda, segons informa ‘The Telegraph’.
Koleosho és una de les grans promeses del planter periquito, on va arribar el 2020 procedent del Reus. Nascut als Estats Units, fill de pare nigerià i mare ítalo-canadenca, el futbolista té la nacionalitat italiana i ha estat campió d’Europa Sub-19 amb la selecció azzurra. També té la canadenca i de fet ha debutat amb la selecció absolut d’aquest país.
Koleosho va debutar amb el RCD Espanyol amb 17 anys
El seu debut amb el primer equip de l’Espanyol es va produir el maig del 2022, amb només 17 anys, en un partit contra el Granada. Des de llavors, ha jugat cinc partits més amb els grans, anotant el seu primer gol a l’última jornada de la temporada passada, en què l’equip català va baixar a Segona Divisió.
L’Espanyol tenia la difícil tasca de renovar o vendre Koleosho, que acabava contracte el juny del 2024. Davant l’interès del Burnley, que dirigeix l’exjugador belga Vincent Kompany, el club blanc-i-blau ha optat per acceptar l’oferta i no arriscar-se a perdre’l gratis l’any que ve.
El Burnley es reforça així amb un talentós atacant que pot jugar per les dues bandes i que se suma al porter James Trafford, procedent del Manchester City i heroi de la selecció anglesa Sub-21 al parar un penal decisiu a la final de l’Europeu. Els ‘clarets’ esperen consolidar-se a la màxima categoria del futbol anglès amb aquestes incorporacions.