
Rafa Mora dona la seva opinió sobre Gerard Piqué
Piqué destapa l’homofòbia de l’espanyolada
Al món del futbol hi ha molts jugadors i moltes jugadores homosexuals. Tant al futbol masculí com al futbol femení. I no només el futbol, sinó en tots els esports. De la mateixa manera que hi ha metges, arquitectes i advocats gais, també hi ha esportistes gais. Però, incomprensiblement, els costa més fer el pas, els és més difícil sortir de l’armari. Segurament per la pressió mediàtica i per les actituds homòfobes i feixistes d’alguns aficionats.
Josh Cavallo és un jugador de l’equip australià Adelaide United. Ha estat molt valent i ha decidit penjat un vídeo en el qual admet ser homosexual. “Avui estic llest per parlar sobre un fet personal. Finalment, em sento còmode per parlar-ne. Estic orgullós d’anunciar públicament que soc gai”, diu Cavallo.
“Mentre creixia, sempre sentia la necessitat d’amagar-me perquè estava avergonyit. Avergonyit perquè creia que mai no hauria estat capaç de fer el que estimo i ser gai. He amagat el que realment soc per perseguir un somni que sempre he volgut des de petit: jugar a futbol i ser tractat igual que la resta mai no es va sentir com una realitat”, ha explicat el jove de 22 anys.
Juga a la primera divisió d’Austràlia, en un equip d’una ciutat de 1,3 milions d’habitants. Així que la seva confessió és molt important perquè esportistes homes i dones de tot el món facin el pas i no amaguin mai més la seva orientació sexual.
Cavallo ha demanat que les seves paraules siguin un exemple per la resta d’esportistes: “Afortunadament espero que això canviï en un futur pròxim. Espero que compartint el que soc, pugui mostrar a altra gent que s’identifica com a LGTBQ+ que són benvinguts a la comunitat del futbol. Vull ajudar altres jugadors en la meva situació que sentin que no estan sols”, ha explicat.
El jugador del FC Barcelona, Gerard Piqué, se n’ha fet ressò i l’ha felicitat. “No tinc el plaer de conèixer-te personalment, però vull donar-te les gràcies per aquest pas que fas. El món del futbol està molt enrere i ens esteu ajudant a avançar”, ha escrit Piqué.
A continuació ha rebut els insults de l’espanyolada homòfoba i dels homòfobs de tot el món. Han retret que un futbolista pugui ser homosexual i han qüestionat, amb insults, el discurs de Cavallo.

1 pensa en “La piulada de Gerard Piqué que ha cabrejat als cuñados homòfobs”