Cop d’efecte de Lidl amb aquests productes catalans

Comparteix la notícia

Lidl continua conscienciat amb els productes catalans

Cop d'efecte de Lidl amb aquests productes catalans

Cop d'efecte de Lidl amb aquests productes catalans

Comparteix la notícia

Lidl continua conscienciat amb els productes catalans

Lidl comercialitza durant tot l’any peres i pomes d’origen català a les seves més de 670 botigues a Espanya, posant així en valor la seva qualitat en un context marcat per les creixents importacions d’altres països. En la seva aposta pels productors catalans, la companyia col·labora amb diverses empreses de la regió com Frutícola Empordà i Giropoma, en el cas de les pomes, i Grupo Hermanos Espax, Grupo Català i Actel per a les peres. Lidl torna a ser pioner al seu sector desenvolupant juntament amb Global Gap un projecte pioner a Europa per a la preservació de la biodiversitat en el cultiu de fruites i verdures.

Lidl segueix endavant en el seu compromís amb el producte català i, en particular, amb la seva horta, de la qual és client des de fa anys per la qualitat de les seves fruites i verdures. Mostra d’això és que la cadena de supermercats ja compra a productors catalans el 87% de totes les pomes i peres que adquireix al país, i preveu adquirir unes 30.000 tones de totes dues fruites l’any 2023 a Catalunya.

Les varietats catalanes que comercialitza provenen principalment de Girona i Lleida, on la marca col·labora amb diverses empreses regionals com Frutícola Empordà i Giropoma (pomes) i Grupo Hermanos Espax, Grupo Català i Actel (peres), i estan disponibles durant tot l’any a les seves més de 670 botigues a Espanya, posant així en valor la seva qualitat en un context marcat per les creixents importacions d’altres països.

Varietats als lineals

En funció de l’època de l’any, Lidl comercialitza diferents varietats de pomes i peres, sent les Golden, Granny, Fuji i Royal Gala les més comunes en el primer cas i les Conferència, Blanquilla, Ercolina i Limonera les més habituals en el segon cas. Totes dues fruites són riques en fibra, que entre altres beneficis té un gran poder saciant i regula el colesterol en sang, així com la funció intestinal. Donat la seva baixa aportació en calories i la gran quantitat d’aigua que contenen, tant les pomes com les peres són fruites especialment indicades en dietes per a persones que vulguin perdre pes.

Aposta per la fruita i verdura nacional

Catalunya i Castella i Lleó són les comunitats autònomes que concentren la gran majoria de les compres de pomes i peres de l’empresa a Espanya avui dia. En aquest sentit, la cadena de supermercats preveu adquirir unes 34.000 tones de pomes i peres a tota Espanya l’any 2023, un nou rècord que suposa també un 35% més en només quatre anys.

D’aquesta manera, en aquest període de temps, Lidl haurà adquirit aproximadament 117.000 tones de totes dues fruites a proveïdors nacionals, afermant encara més la seva posició com a primer comprador de l’horta espanyola i partner estratègic per al desenvolupament de negoci de centenars de proveïdors.

L’any 2022, la companyia va realitzar compres rècord de fruita i verdura al nostre país per valor d’uns 2.700 milions d’euros. Segons un estudi de la consultora PwC, ja adquireix un 16% de tota la producció hortofructícola espanyola i concentra un 14% de tota la seva exportació. Aquest mateix informe també reflecteix que actualment ja són més de 55.000 les ocupacions indirectes i induïdes del sector agroalimentari espanyol vinculades a l’activitat de Lidl.

Pioner en la preservació de la biodiversitat a Europa 

En el seu ferm compromís amb la sostenibilitat, Lidl torna a ser pioner en el seu sector en desenvolupar juntament amb Global GAP el primer estàndard europeu per a la preservació de la biodiversitat en el cultiu de fruites i verdures. Aquest té com a objectiu minimitzar l’impacte que avui dia té l’activitat agrícola en els ecosistemes, les varietats de productes i la diversitat d’espècies a través de mesures que permetran garantir la sostenibilitat dels cultius i aportar també valor a aquells productes que han estat produïts sota aquest criteri.

Un cop més, Lidl torna a apostar per un altre projecte que vela per la sostenibilitat al camp i que persegueix impulsar bones pràctiques dins del sector.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Responsable: Digital Toginama S.L. Finalitat: publicar els vostres comentaris. Legitimació: per al vostre consentiment exprés. Destinataris: no transferirem les vostres dades a tercers, tret de les administracions que estiguin autoritzades legalment. Drets: teniu dret a accedir, rectificar i suprimir les dades, així com altres drets, tal com s’explica en informació addicional. Informació addicional: a la nostra política de privadesa i protecció de dades.