Les 5 millors pel·lícules LGTBI de la Història del cinema

Comparteix la notícia

Les pel·lícules LGTBI que no et pots perdre

Les millors pel·lícules sobre temàtica LGTBI

Les millors pel·lícules sobre temàtica LGTBI

Comparteix la notícia

Les pel·lícules LGTBI que no et pots perdre

El Partido Popular va guanyar les eleccions a Castella i Lleó. Tot i augmentar els diputats respecte la legislatura anterior, no ha aconseguit la majoria absoluta i necessitarà els vots de l’extrema dreta, que marcarà l’agenda i que insisteix en entrar al govern regional per imposar les seves idees reaccionàries i retrògrades. El partit de Santiago Abascal ja ha deixat clar que vol derogar totes les polítiques d’esquerres i això inclou la normativa en matèria de violència de gènere i la defensa dels col·lectius LGTBI.

En una setmana en què s’ha parlat dels Premis Goya, cal recordar diferents pel·lícules que tenen com a protagonistes personatges LGTBI i que han suposat un abans i un després en la història del cinema. El missatge que volen transmetre actors, directors i guionistes és el de normalitzar aquesta situació i acabar amb la repressió constant que viuen persones gais, lesbianes, bisexuals, transsexuals, etc.

En castellà es diu ‘Empollonas’ (2019) en referència a dues noies que estudien molt a la biblioteca. Beanie Feldstein i Kaitlyin Dever han arribat a l’últim curs i s’han adonat que han estat estudiant tota l’estona i no han anat mai de festa. Així que l’última nit, la de la graduació, decideixen ‘compensar’ i organitzar una fran celebració .

‘Carol’ va veure la llum l’any 2015, però els fets se situen a la Nova York dels anys 50 del segle passat. La Teresa treballa en una botiga i somia en compartir la seva vida amb una dona casada, la Carol. El marit d’aquesta descobreix l’affaire, la rebutja i qüestiona el seu paper com a mare. És una crítica a les dificultats que han passat els membres d’aquest col·lectiu en èpoques passades, en les quals encara hi havia menys acceptació que ara.

‘Moonlight’ va aparèixer als cinemes l’any 2016. És un retrat de la vida afroamericana als barris marginals de Miami. La pel·lícula transmet un clar missatge d’autoestima i d’autoacceptació de l’homosexualitat.

‘Víctima’ (1961). Un prestigiós advocat, Melville Farr (Dirk Bogarde), investiga persones que fan xantatge a homosexuals amenaçant-los en difondre imatges seves amb altres dones. Ell també és homosexual i està casat amb una dona que, evidentment, ho desconeix.

‘Todo sobre mi madre’ (1999), la Manuela (Cecilia Roth) és una mare soltera que té un fill, l’Esteba, (Eloy Azorín). Aquest mor atropellat i ella pateix una depressió. Li cau el món a sobre. Mai es perdona no haver-li dit qui era el seu pare biològic. A més, té uns sentiments contradictoris d’amor i odi contra l’actriu Huma Rojo (Marisa Paredes), que va ser la responsable de la mort de l’Esteban. És de Pedro Almodóvar i va guanyar l’Oscar a la millor Pel·lícula estrangera.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Responsable: Digital Toginama S.L. Finalitat: publicar els vostres comentaris. Legitimació: per al vostre consentiment exprés. Destinataris: no transferirem les vostres dades a tercers, tret de les administracions que estiguin autoritzades legalment. Drets: teniu dret a accedir, rectificar i suprimir les dades, així com altres drets, tal com s’explica en informació addicional. Informació addicional: a la nostra política de privadesa i protecció de dades.