
Pedro Sánchez humilia ERC al Senado amb aquest missatge a Aragonès i una petició surrealista
Pedro Sánchez sap que ha guanyat i pot demanar el què vulgui a ERC
El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha insistit aquest dimarts al Senat que el procés independentista ha acabat. “No he negat mai que el moviment independentista té presència, força i existeix, però una altra cosa és el procés”, ha dit, segons informa l’ACN.
Segons Sánchez, el procés “estava basat en la unitat independentista” que “no existeix”, en una unilateralitat, “que tampoc”, i en “la confrontació” que ha deixat pas a una taula de diàleg que ara “és símbol d’una fase d’entesa que reconstrueixi la convivència danyada durant els anys”. Un cop ERC ha abaixat el cap, Pedro Sánchez aprofitar per imposar les seves condicions.
En resposta a la intervenció de la portaveu d’ERC al Senat, Mirella Cortès, Sánchez ha insistit que “seria bo” que el president de la Generalitat, Pere Aragonès “obrís també una taula de diàleg amb la resta de partits” a Catalunya, i especialment amb el primer partit de l’oposició, el PSC, que “defensa la unitat amb la resta d’espanyols”.
“A vegades em critiquen que vull trencar Espanya”, ha dit, però “no sembla que Salvador Illa vulgui trencar Espanya i Catalunya”, sinó que vol “convèncer i vèncer democràticament els que no representen la voluntat de la societat catalana de conviure”.
Periodista especialitzada en esports i premsa del cor. Compromesa amb Catalunya i la meva llengua