
Consell per la República
El Consell per la República espera que l’òrgan representi “la pluralitat política” del moviment independentista
El Consell per la República (CpR) obrirà converses amb els partits independentistes perquè presentin candidatures a les eleccions a l’Assemblea de Representants. Així ho ha assegurat aquest dijous el vicepresident de l’entitat, Toni Comín, que no ha confirmat si totes les formacions estan disposades a participar-hi.
Dels 121 representants que s’escolliran, 40 seran càrrecs electes de Catalunya i 81 ciutadans. “Confiem que aquests càrrecs electes representin la pluralitat política del moviment independentista”, ha dit Comín en un acte informatiu de la plataforma.
D’altra banda, Comín ha assegurat que l’oferta per “reformular” el CpR continua sobre la taula, però que “en cap cas això implica congelar el desplegament” de l’entitat. El procés electoral començarà el 22 d’agost, i hi haurà 15 dies per presentar candidatures.
Candidats i votants hauran de constar correctament inscrits al registre ciutadà del Consell per concórrer als comicis que se celebraran de l’1 a 3 d’octubre.
L’Assemblea de Representants esdevindrà el Parlament del Consell per la República i estarà formada per la ciutadania i per càrrecs electes.
1 pensa en “El Consell per la República fa aquesta crida als partits”