
Oriol Junqueras intenta dividir Junts amb aquesta proposta a alguns dels seus membres
Oriol Junqueras demana als integrants de Junts disconformes en l’estratègia de confrontació que “no es deixin arrossegar”
El president d’ERC, Oriol Junqueras, ha demanat als membres de Junts que no comparteixen l’estratègia de “confrontació constant” de la formació que “no es deixin arrossegar” per defensar els interessos d’alguns dels seus dirigents. “Catalunya és més important que els interessos d’algunes persones concretes que volen tapar els seus casos de corrupció, les seves aspiracions poc legítimes o la voluntat de continuar repartint-se les institucions amb el PSC”, ha assenyalat el dirigent republicà. Per la seva banda, la secretària general, Marta Rovira, ha demanat a Junts que tanqui el debat sobre la seva continuïtat al Govern per prioritzar els esforços en trobar solucions als problemes que ha d’afrontar la institució.
En el marc del Consell Nacional que els republicans han fet a la Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals, Junqueras ha lamentat l’actitud “d’alguns dirigents” de Junts, soci d’ERC al Govern, i que considera que posen pals a les rodes. “Els trens de Rodalies no han funcionat bé ni un sol dia d’aquest curs, el responsable del fracàs és el PSC, i en canvi alguns dirigents de Junts prefereixen atacar dia rere dia ERC”, ha retret. Entre d’altres aspectes, ha destacat les infiltracions en associacions juvenils, com la JERC, i que també ha atribuït al PSC.
El líder republicà ha considerat que Junts i PSC “juguen a dividir el país” confrontant-lo mentre es reparteixen les institucions als despatxos, i ha posat per exemple la Diputació de Barcelona, on considera que Junts “va regalar la presidència al PSC, o l’Ajuntament de Sabadell, on la seva abstenció va permetre cedir l’alcaldia al PSC en lloc d’ERC el 2019, així com alguns moviment en consells comarcals. “Hi ha dirigents de PSC i de Junts que com en tantes ocasions prefereixen tapar-se els casos de corrupció- els uns als altres en lloc d’estar al servei del país”, ha dit.
És per això que, “amb respecte i bona voluntat”, ha fet una petició als membres de Junts disconformes: “Demano a la bona gent de Junts que no està d’acord amb l’estratègia d’alguns dirigents basada en la confrontació constant que no es deixin arrossegar ni sacrificar el país pels interessos d’alguns, Catalunya és molt més important que els interessos de persones concretes que volen tapar casos de corrupció o aspiracions poc legítimes”, ha afegit.
La secretària general de la formació, Marta Rovira, ha intervingut per videoconferència, a través de la qual ha demanat a Junts que deixi al marge els debats sobre la seva permanència o no al Govern perquè desestabilitzen l’acció de l’executiu. “No podem refiar-nos que la Generalitat estigui pendent d’un debat per tancar, calen solucions perquè la gent se’n surti”, ha dit en referència a la complicada situació econòmica en què moltes famílies es troben a dia d’avui.
En el seu discurs, Rovira també ha insistit en la funcionalitat de la taula de diàleg amb el govern espanyol, tot refermant l’aposta dels republicans per plantejar un referèndum per la via escocesa i oberta a abordar “totes les propostes, si els altres en tenen alguna”.