Nou cop d’efecte de Lleida pel turisme

Creix l’interès per Lleida com a destinació turística després de passar un estiu amb un 5,8% més d’atencions que al 2019

Comparteix la notícia
Turisme a Lleida

Turisme a Lleida

Creix l’interès per Lleida com a destinació turística després de passar un estiu amb un 5,8% més d’atencions que al 2019

Les visites d’àmbit turístic a la ciutat de Lleida d’aquest 2021 confirmen la recuperació del sector, tot destacant que, des del mes de gener, l’Oficina de Turisme ha atès 17.637 visitants, dels quals 7.727 corresponen als mesos de juliol i agost. Aquesta xifra supera amb escreix el nombre de visitants del 2019, abans de la pandèmia, que es va tancar amb 7.302 atencions.

Des de Setmana Santa, s’ha notat clarament una progressió positiva de les dades i en destaca la xifra del Pont del Pilar, quan es van atendre 414 persones. Mentre, el Castell dels Templers de Gardeny també reflecteix un balanç positiu, amb una xifra rècord de visites (7.147) des de la seva obertura, l’any 2007. D’aquests, 5.544 ho van fer durant els mesos d’estiu.

En línies generals, les visites durant el darrer pont festiu es van nodrir de turisme de proximitat arribat de Barcelona, València i Madrid, amb un perfil que mostra interès per conèixer el patrimoni de la ciutat i que aprofita per gaudir de la gastronomia de Lleida.

De fet, 244 persones van inscriure’s en les visites guiades programades en aquells dies. Durant l’any, també es continuen interessant per la capital del Segrià visitants provinents del País Basc, Andalusia i Castella Lleó i Aragó, entre d’altres.

El tinent d’alcalde de la Paeria, Paco Cerdà, ha explicat que l’ocupació hotelera a la ciutat també està creixent des del mes de maig, La recuperació ha estat progressiva i la mitjana d’aquest any 2021, que se situa en el 68,16%, és fins i tot superior a la del 2019, que va ser del 66,08%. Més lentament es recuperen les pernoctacions a Lleida, que l’any 2019, de gener a agost, es xifraven en 240.978, mentre que enguany se n’han registrat 133.673 en el mateix període.

En aquesta línia, el president de Turisme de Lleida ha insistit en la necessitat del Pla Estratègic de Turisme de Lleida, que ha d’esdevenir el full de ruta pel futur de la ciutat com a pol d’atractivitat turística. Cerdà ha explicat que nou empreses s’han presentat a la licitació del contracte de serveis per a l’elaboració del Pla Estratègic 2022-2025.

El tinent d’alcalde també ha dit que es treballa en projectes vinculats als fons Next Generation i en les línies d’actuació subvencionables en l’àmbit del turisme, concretament les que fan referència a la transició verda, sostenible i digital, així com també en l’àmbit de la competitivitat.

Comparteix la notícia

2 pensamientos sobre “Nou cop d’efecte de Lleida pel turisme

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Amb la col·laboració de:

Edita
Change privacy settings