
Cobra força aquest nom assenyalat per Gerard Romero com a futur lateral dret del Barça
JEREMIE FRIMPONG, EL LATERAL DRET QUE ESTÀ A L’AGENDA DEL BARÇA
Des de la sortida de Dani Alves l’estiu del 2016, han passat diversos jugadors per la demarcació de lateral dret, com ara Semedo, Emerson o Bellerín, però cap d’ells s’ha aconseguit fer un lloc a l’onze inicial. El Barça no ha cessat en la cerca d’un lateral dret de garanties i surten noms amb freqüència. A mitjan agost de l’any passat, el periodista català Gerard Romero, el qual és especialista en el mercat de fitxatges culer, va esmentar els cinc noms que estaven a la llista del Barça pel lateral dret.
Aquests eren Foyth del Vila-real, Wan-Bissaka i Dalot del Manchester United, Meunier del Borussia Dortmund i Frimpong del Bayer Leverkusen. Finalment, es va signar a Bellerín, qui només ha estat mitja temporada. Així que s’espera que en el pròxim mercat d’estiu, es torni a signar un lateral dret. Avui us venim a parlar de l’últim, de Jeremie Frimpong, un lateral dret neerlandès de vint-i-dos anys que milita al Bayer Leverkusen.
El futbolista, que va estar convocat al Mundial amb la selecció dels Països Baixos, tot i que no va jugar cap minut, està sent un dels millors jugadors del Bayer Leverkusen aquesta temporada i és que suma 5 gols i 7 assistències en 28 partits, unes xifres molt bones tenint en compte que és lateral. En els vint primers partits d’aquesta temporada a la Bundesliga tenia les següents dades: 58% de duels guanyats, 61% d’èxit en el regat i 1,2 passades clau i 2,4 regats exitosos cada 90 minuts. Enguany, ja és la millor temporada en l’àmbit de gols i superarà en no masses partits el d’assistències.
El veloç Frimpong és un lateral molt ofensiu, tot i que a mesura que va jugant partits ha anat millorant en defensa. Actualment, empatat amb Alphonso Davies i Sheraldo Becker, és el quart futbolista més ràpid de la Bundesliga, amb 36 km/h, el més ràpid és Karim Adeyemi amb 36,65 km /h. El Barça no és l’únic equip que està interessat en fer-se amb l’exjugador del Celtic de Glasgow, atès que també se’l vincula amb clubs com el Manchester United o el Reial Madrid.
El lateral, que encara té tres anys més de contracte, serà un dels jugadors a tenir en compte en el pròxim mercat d’estiu, sobretot si, finalment, el seu equip no s’acaba classificant per competició europea, un fet que a hores d’ara penja d’un fil. Jove i prometedor són dues qualitats que faran que segurament el fitxatge no sigui pas barat, tot i que diverses fonts apunten que el fitxatge rondaria els vint o els vint-i-cinc milions d’euros. Una xifra que pràcticament la podríem considerar una ganga.
Jeremie Frimpong és, segurament, un dels laterals drets més prometedors del futbol europeu, sobretot si continua amb aquesta trajectòria ascendent. Tot i que el preu de sortida sigui relativament baix, no seria d’estranyar que aquest augmentés a causa de la carrera entre clubs que hi haurà per incorporar-lo, atès que estem davant d’un lateral dret solvent, jove, amb experiència, amb un gran potencial i que, a més, desitja sortir del club, unes característiques que fan que sigui un jugador al qual se’l vinculi amb molts equips.
Les opcions sobre una possible venta podrien incrementar si, com hem comentat abans, el Bayer Leverkusen no es classifiqui per alguna competició europea, una cosa que a dia d’avui no està gens clara. Passi el que passi, tot sembla indicar que Frimpong abandonarà Leverkusen el pròxim estiu.