Natalia Sánchez torna a enamorar els catalans dient això a Can Basté

Comparteix la notícia

Natalia Sánchez explica com ha après català

Natalia Sánchez parla un català perfecte

Natalia Sánchez parla un català perfecte

Comparteix la notícia

Natalia Sánchez explica com ha après català

Fa uns dies saltava la sorpresa quan escoltàvem Natalia Sánchez parlant un català perfecta. El moment era durant l’emissió del programa Punts de vista, emès a Televisión Española. L’actriu madrilenya s’expressava en un català perfecta, sense errades i explicava la seva participació a la nova sèrie de Netflix, ‘los herederos de la tierra’. La presentadora, Tània Sarrias la felicitava per quelcom que hauria de ser normal i habitual.

La relació amb Marc Clotet, amb qui té dos fills i el fet que portin anys vivint a Catalunya són factors claus per haver assolit aquest nivell de català. Tot i això, no n’hi ha prou. Evidentment, cal interès, esforç i implicació. Amb vídeos com els d’Ada Colau adreçant-se en castellà a la població castellanoparlant per facilitar-los la vida fa l’efecte contrari: acomoda a tots aquells que no parlen la nostra llengua i se’ls dona el missatge que no cal aprendre-la. I el mateix serveix, evidentment, per Gabriel Rufián.

Natalia Sánchez, que es va fer gran interpretant la ‘Tete’ a la sèrie ‘Los Serrano’ de Telecinco, també va visitar Jordi Basté a Rac1, on va explicar que li agradava molt escoltar la ràdio i, especialment, aquesta emissora. Allà va explicar que el seu millor mestre ha estat Marc Clotet, amb qui parla en català i qui el corregeix contínuament.

Li vaig demanar parlar en català perquè així tenia amb qui practicar. Li vaig dir: ‘Escolta, jo vull aprendre a parlar com tu, perquè vull entendre’t millor i a través d’això ho faré. Va ser ell. Ell és el culpable de tot, és el millor professor, no paro d’aprendre cada dia, sempre em corregeix coses”. També va reconèixer que ha llegit alguns llibres en català, de Sergi Pàmies i Milena Busquets.

Finalment, llença un missatge a les productores catalanes i demana un paper a TV3: “M’encantaria. Res em faria més il·lusió que poder actuar en català. Faig una crida a les productores de Catalunya. M’encantaria. Em faria molta il·lusió perquè vivim aquí, perquè és una llengua que he après ara de gran i la sento com a meva”. Jordi Basté al·lucina. La resta de catalans, també.

Natalia Sánchez

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Responsable: Digital Toginama S.L. Finalitat: publicar els vostres comentaris. Legitimació: per al vostre consentiment exprés. Destinataris: no transferirem les vostres dades a tercers, tret de les administracions que estiguin autoritzades legalment. Drets: teniu dret a accedir, rectificar i suprimir les dades, així com altres drets, tal com s’explica en informació addicional. Informació addicional: a la nostra política de privadesa i protecció de dades.