Què fer per Nadal per no engreixar-se tant?

Comparteix la notícia

Els millors trucs i consells per menjar de manera saludable aquest Nadal

Què fer per Nadal per no engreixar-se tant?

Què fer per Nadal per no engreixar-se tant? FOTO - Europa Press

Comparteix la notícia

Els millors trucs i consells per menjar de manera saludable aquest Nadal

Menjar saludable i exquisit és una combinació possible a qualsevol època de l’any, i per Nadal més. No està renyit el que és bo amb el que és recomanable. El 80% dels espanyols no mengen saludables durant aquesta època de l’any, ja que, a més dels “dies assenyalats” es cometen excessos molts més dies, ja que hi ha sopars amb amics, d’empresa i molts més dolços i “antigues” a les llars. Aquests canvis en els hàbits alimentaris, els horaris, la disminució de les hores de son, la manca dexercici i abusar de certs aliments, són les principals causes dels desajustos i problemes de salut en aquestes dates.

Un menú saludable és compatible en aquestes festes, a taula hi pot haver de tot, però ha de prevaler allò més convenient. Menys greixos, més verdures, poques salses, més peix i menys carn vermella. Són dates en què un se sent més inflat, es pateixen males digestions i mals d’estómac, però això es pot evitar tenint una mica de cura.

Per això, et donem unes pautes per elaborar un menú saludable i uns trucs per millorar les digestions de la mà de Nutritienda.com, l’empresa en línia líder en productes salut i bellesa:

Serviu sempre amanides i verdures

En tot sopar o dinar és convenient començar amb amanides per anar saciant i acompanyar sempre les carns o peixos amb verdures que ocupin la meitat del plat.

Fugir dels fregits

Cuinar sempre rostit millor que fregit, el forn pot ser el nostre millor aliat. Si es vol acompanyar qualsevol plat amb unes patates, aquestes haurien de ser sempre rostides i no fregides.

Amanir amb oli d’oliva verge extra

Amanir sempre amb oli d’oliva verge extra, vinagre o llimona, evitant així fer servir salses, i si el plat ho requerira fer la salsa amb iogurt.

El pa sempre ha de ser integral

El pa sempre ha de ser integral, es poden posar pans de diferents cereals perquè n’hi hagi per a tots els gustos, poden ser de sègol, espelta, civada, blat de moro. El pa integral aporta fibra, és font de vitamines del grup B i minerals com el magnesi, seleni, ferro, fòsfor i zinc. El pa té cabuda en els menús nadalencs sempre que sigui de bona qualitat i en proporció, consumir-lo pot ajudar a saciar-nos i arribar amb menys gana a les postres i, així, menjar menys coses “insanes”.

Serviu aigua abundant

Si combinem aigua amb altres begudes menys saludables aconseguirem beure menys alcohol, cal intentar evitar-ho perquè és un dels problemes més grans en aquestes dates.

Prendre aliments típics d’aquestes dates però saludables

També es pot gaudir dels aliments típics d’aquestes dates, però que siguin saludables, com ara les gambes, gambetes o llagostins que tenen proteïnes, poques calories i són baixos en greixos. La carbassa és una bona guarnició ja que aporta poques calories i greixos i és font de vitamina C i carotenoides. El gall dindi és baix en greix i aporta menys calories que altres tipus de carns, ja que posseeix un 75% d’aigua i és font de minerals (com el zinc i el seleni) i vitamines (com per exemple, la B12). El salmó i la tonyina són font de greixos poliinsaturats. Consumir 250 mg d’àcids grassos poliinsaturats com ara el DHA i l’EPA és molt bo per a la salut, ja que promou el funcionament normal del cervell i del cor.

Els fruits secs són els millors aliats

Els fruits secs són els nostres millors aliats en aquestes dates ja que es poden fer servir tant en postres com en aperitius. Són saciants i tenen multitud de beneficis, per exemple, les nous són font d’àcids grassos Omega-3, fibra, i de nutrients essencials com la vitamina B i minerals com potassi, ferro i fòsfor.

Posar fruites atractives a les postres

No cal abusar dels bombons, torrons, massapans i altres dolços nadalencs, al seu lloc caldria posar fruites atractives a les postres, molt millors per a la nostra salut. Per exemple, una copa de maduixes amb iogurt acompanyada de cacau pur, galetes nadalenques fetes d’“ingredients de qualitat i nutritius”, un pastís de pastanaga amb farina integral, o un batut de fruites.

Com no menjar tant

Hi ha una sèrie de trucs per no menjar tant, com per exemple, utilitzar plats més petits i servir diverses vegades, això limita les quantitats més fàcilment que si s’utilitzen plats de grans dimensions. En el cas que hi hagi bufet és preferible asseure’s lluny de l’oferta de plats i no posar-se els dolços molt a prop per haver d’aixecar-s’hi. Quan estiguem satisfets, convé rentar-se les dents, si es pot, immediatament, per evitar caure de nou en la temptació.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Responsable: Digital Toginama S.L. Finalitat: publicar els vostres comentaris. Legitimació: per al vostre consentiment exprés. Destinataris: no transferirem les vostres dades a tercers, tret de les administracions que estiguin autoritzades legalment. Drets: teniu dret a accedir, rectificar i suprimir les dades, així com altres drets, tal com s’explica en informació addicional. Informació addicional: a la nostra política de privadesa i protecció de dades.