
La morterada que ha llençat Mediaset per la Kings League mentre l'audiència s'enfonsa
Un altre fracàs de Mediaset
En el context del segon split de la Kings League i l’estrena de la Queens League, es dóna el anunci de part de Mediaset d’haver arribat a un acord amb Kosmos per televisar la competició a Cuatro i dos partits cada jornada. L’anunci assenyala el següent: “Aquesta aliança per a l’emissió de les dues competicions futbolístiques suposa l’inici d’una col·laboració a llarg termini entre el grup audiovisual i l’empresa fundada i presidida per Gerard Piqué”.
El cert és que després de la transmissió de tres jornades de la competició masculina i femenina, ja se sap quants diners va pagar el grup italià per obtenir aquests drets. “El Economista” assenyala que Mediaset va fer un pagament de 900.000 euros pels drets de la Kings i Queens League. A més, se sap que es transmès “en directe a Cuatro (20:00h) del partit més atractiu de cada jornada de les dues lligues. Així mateix, Mediaset España oferirà els resums de les jornades i els millors moments de els programes prepartit i postpartit, Chup Chup i After”.
L’estrena de les lligues Queens i Kings League a Mediaset amb baixa sintonia
No obstant, sembla que la inversió no està sent retribuïda per la baixa sintonia que ja han tingut en aquestes tres jornades. Les dades d’audiència a l’estrena de les dues lligues no van superar el 3% de share. La Queens League va arribar només a 3,5% de quota amb 295.000 espectadors. Mentrestant, la Kings League va aconseguir 3,5% amb 382.000 espectadors, només una mica per sobre de la competició femenina.
Ja per a la setmana següent les dues lligues perdien més d’un punt de quota. 2,6% i 232.000 espectadors per a la femenina, i 2,5% i 259.000 per a la Kings League. Per a aquest darrer cap de setmana, la competició masculina va baixar al 2,3% amb tot just 249.000 espectadors. Certament, no és una cosa que pinti bé per al grup italià i sembla que la tendència no canviarà a curt termini.