
Els motius pels quals és el moment de fitxar Rayan Cherki
CHERKI, LA PERLA DEL LIÓ QUE ESTÀ A PUNT D’EXPLOTAR
L’Olympique Lyonnais s’ha caracteritzat per treure sempre bons futbolistes, alguns d’ells, fins i tot, han estat dels millors en la seva posició, com ara Lacazette i Benzema. Darrerament, les estrelles de l’equip francès havien estat fitxatges, com són Paquetá o Memphis Depay. Però ara sembla que ha tornat a sortir de les inferiors del Lió un futbolista d’un immens talent. Aquest ja fa diverses temporades que està al primer equip de l’Olympique Lyonnais, però no ha estat fins aquesta quan s’ha fet amb un lloc a l’onze inicial.
Estem parlant de Rayan Cherki, que amb setze anys ja havia debutat a nivell professional. Cherki, que és un mitjapunta/extrem de 19 anys que es caracteritza per la seva gran habilitat, desequilibri, talent i domini de les dues cames en espais reduïts, va arribar a l’equip lionès l’any 2010, o sigui, quan tenia set anys. Enguany, suma trenta-quatre partits, vint-i-un d’ells com a titular, quasi tots ells en aquest 2023, on ha anotat quatre gols i ha repartit cinc assistències.
Més enllà dels seus números, que podrien ser millors, de fet, és una cosa que se li recrimina molt, Cherki està encadenant grans actuacions on en cada una d’elles deixa detalls de qualitat que demostren que no estem davant d’un futbolista qualsevol. Malgrat ser francès, darrerament, s’ha parlat de la possibilitat que es nacionalitzés italià per anar convocat amb la selecció.
Enguany, el futbolista està fent la millor temporada de la seva carrera, però s’espera que en pugui fer de millors. De cara la pròxima campanya ja s’espera que sigui titular indiscutible i que sigui el líder d’un equip que, enguany, per segon any consecutiu podria no classificar-se per cap competició europea. Com hem comentat abans, els números de Rayan Cherki no mostren el rendiment que realment està oferint el prometedor futbolista del Lió, ja que el futbolista està sent un dels millors jugadors de l’equip amb actuacions de nivell. Possiblement, per aquest motiu, no s’està parlant gaire de la seva temporada.
Si Rayan Cherki aconsegueix ser més efectiu de cara porteria, segurament estarem davant d’un futbolista pel qual es poden pagar autèntiques barbaritats i que pot esdevenir un futbolista de primera fila. Els francesos tenen moltes expectatives posades en aquest futbolista, i és que molts asseguren que és el pròxim gran futbolista francès, fins al punt que hi ha persones que el comparen amb Kylian Mbappé.
Abans fins i tot que debutés amb el primer equip, ja se l’havia vinculat amb molts equips, però sobretot n’hi ha un amb el qual se’l va vincular i se l’està vinculant amb molta força, i aquest és el Reial Madrid. L’interès de l’equip espanyol no només era i és perquè té enamorat a Zinedine Zidane, sinó que també perquè Rayan Cherki desitja jugar al Santiago Bernabéu.
Tot apunta que Rayan Cherki abandonarà més d’hora que tard l’Olympique Lyonnais, on ja fa més d’una dècada que hi juga. De moment, se sap que el futbolista renovarà de forma automàtica fins al 2025, ja que s’han complert, segons el diari francès l’Équipe, unes clàusules establertes a principi de temporada.
Si tot va segons el previst i la pròxima temporada Rayan Cherki explota a nivell futbolístic, podria ser l’estiu del 2024 quan el francès abandonés l’equip, atès que el Lió esperarà treure alguns milions per ell. S’especula que si abandona l’equip aquest estiu, podria sortir per una xifra que aniria dels vint als trenta milions d’euros. A part del Reial Madrid, també se l’ha vinculat amb equips com el PSG o de la Premier League com el Newcastle o el Manchester United.