Clatellot espectacular de Suso de Toro a Miquel Iceta

Comparteix la notícia

Miquel Iceta humiliat per Suso de Toro

Miquel Iceta fa el ridícul

Miquel Iceta fa el ridícul

Comparteix la notícia

Miquel Iceta humiliat per Suso de Toro

El secretari general del PSC Miquel Iceta fa uns mesos va fer un salt en la seva carrera professional. El socialista va aconseguir allò que Josep Antoni Duran Lleida no ha aconseguir mai: ser ministre. Ara, l’escriptor gallec Suso de Toro l’ha posat a lloc, amb una definició perfecta.

Miquel Iceta és Ministre d’Administracions Públiques i Polítiques Territorials del Gobierno d’Espanya. Ho és perquè amb la tornada de Salvador Illa a Catalunya per ser candidat a les eleccions del 14 de febrer, el PSOE de Pedro Sánchez havia de cobrir la quota ministerial catalana del PSC.

En una entrevista a La Vanguardia Española Iceta, sobre els indults, li van dir que “La tramitación de los indultos no depende solo del Gobierno, pero la reforma del delito de sedición sí. Y la iniciativa sigue pendiente“. La resposta d’Iceta va ser de manual i fastigosa: “Se iniciará cuando el presidente del Gobierno lo determine, y tiene bastante que ver con las posibilidades reales de que se pueda aprobar o no. Me cuesta ver qué mayorías podrían aprobar esa reforma“.

Suso de Toro se n’ha fet ressò i ha esclatat a xarxes socials: “No fallan, no defraudan. Una vez y otra lo confirman, Franco está bien vivo”

La xarxa li dona la raó. Desenes de seguidors i usuaris de Twitter el van contestar reconeixent la immoralitat de Miquel Iceta. El que deia a Catalunya quan era el candidat del PSC no ho diu a Espanya, sent membre del Consejo de Ministros.

Amb la sortida de Salvador Illa es va originar un autèntic canvi de cromos. L’exalcalde de la Roca del Vallès va aterrar a Catalunya. No va ser Miquel Iceta qui va ocupar el seu lloc. Va ser Carolina Darias, abans Ministra de Política Territorial, precisament la cartera que ara ha assumit Iceta.

L’exdirigent de la desapareguda Unió Democràtica de Catalunya, Josep Antoni Duran i Lleida, mai ho va aconseguir. En època de peix al cove i de ‘puta-ramonsime’ no va poder complir el seu objectiu. Potser si hagués estat membre del PSC, com Miquel Iceta, la seva sort hauria estat diferent.

Amb aquestes paraules, Iceta dóna l’esquena als catalans i catalanes. Humilia, encara més, a uns presos polítics que es nega a anar a veure a les presons, quelcom incompatible amb els principis d’esquerres que diu tenir.

Miquel Iceta demostra la seva submissió al PSOE i que la veu del PSC no és diferent

Segons el socialista, fa mesos, en plena campanya electoral a Catalunya, era molt important la tramitació dels indults així com la reforma del delicte de sedició. Ara, pot esperar. I en responsabilitza al president del Gobierno, Pedro Sánchez i a la dreta, perquè diu que no es tindrien les majories necessàries.

Les paraules de Suso de Toro s’han fet virals a xarxes socials. L’escriptor gallec no és la primera vegada -ni serà l’última- que exposa la seva opinió. No té cap problema en denunciar les injustícies i el caràcter autoritari i repressiu de l’Estado español. A Catalunya té molts seguidors atès el seu activisme gallec a favor de la independència d’aquest territori respecte un Estado que està podrit i que té molts pocs valors democràtics.

És per això que calen moltes més veus com les de Suso de Toro. Per denunciar les paraules de Miquel Iceta però també per denunciar les paraules d’altres dirigents espanyols i espanyolistes que blanquegen l’existència d’una causa política i de presos polítics.

Cada vegada hi ha menys gent que confia en el PSOE i es creu el seu discurs. Ni defensa del moviment obrer ni republicans, és un partit igual que el PP i igual que tots els altres.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Responsable: Digital Toginama S.L. Finalitat: publicar els vostres comentaris. Legitimació: per al vostre consentiment exprés. Destinataris: no transferirem les vostres dades a tercers, tret de les administracions que estiguin autoritzades legalment. Drets: teniu dret a accedir, rectificar i suprimir les dades, així com altres drets, tal com s’explica en informació addicional. Informació addicional: a la nostra política de privadesa i protecció de dades.