El Ministro Albares la fa grossa i Algèria li diu de tot

Comparteix la notícia

Algèria titlla Albares de “piròman” per citar Rússia i qualifica de “grotesc” el seu “espectacle diplomàtic”

El Ministro Albares aprofita la Diada per "colar" una promoció de la taula de diàleg

José Manuel Albares

Comparteix la notícia

Algèria titlla Albares de “piròman” per citar Rússia i qualifica de “grotesc” el seu “espectacle diplomàtic”

Algèria ha titllat el ministre d’Assumptes Exteriors d’Espanya, José Manuel Albares, de “piròman” per vincular els interessos del país nord-africà amb els de Rússia, i ha qualificat de “grotesc” el seu “espectacle diplomàtic”.

En un article d’opinió, l’agència estatal de notícies, Algérie Press Service, lamenta que Albares hagi aconseguit “manipular” l’Alt Representant per a la Política Exterior de la Unió Europea i “company de partit”, Josep Borrell, per “embrutar la credibilitat d’aquesta important institució comunitària” amb la publicació d’un comunicat de premsa “infundat” contra Algèria. També considera una “crida lamentable” als EUA i l’OTAN l’apel·lació a Rússia “després d’haver intentat mobilitzat en va la Unió Europea”.

El règim algerià atorga, així, tota la responsabilitat a Albare de la crisi entre els dos països, iniciada, segons aquest article, per la “fugida endavant” que va començar el 18 de març amb el canvi de postura sobre el Sàhara occidental, que qualifica de “traïció” a “l’històric consens espanyol”.

Destitució del ministre d’Hisenda

D’altra banda, i segons publica la mateixa agència -que cita un comunicat presidencial-, el president algerià, Abdelmadjid Tebboune, ha destituït aquest dimarts el ministre d’Hisenda, Abderrahmane Raouya. Les seves funcions recauran de forma en el secretari general del Ministeri, Brahim Djamel Kessali.

El règim de Tebboune no ha donat més detalls d’una destitució que es produeix en plena escalada de les hostilitats diplomàtiques entre Algèria i Espanya pel canvi de postura d’aquest últim país sobre el règim del Sàhara occidental.

Algèria és un dels principals subministradors de gas natural a Espanya, per bé que de moment el govern algerià ha assegurat que el conflicte entre ambdós països, que ha comportat el trencament unilateral d’Algèria del tractat d’amistat amb Espanya, no afectarà els contractes de subministrament.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Responsable: Digital Toginama S.L. Finalitat: publicar els vostres comentaris. Legitimació: per al vostre consentiment exprés. Destinataris: no transferirem les vostres dades a tercers, tret de les administracions que estiguin autoritzades legalment. Drets: teniu dret a accedir, rectificar i suprimir les dades, així com altres drets, tal com s’explica en informació addicional. Informació addicional: a la nostra política de privadesa i protecció de dades.