Grans millores sostenibles de Lidl a Catalunya

Comparteix la notícia

Lidl intensifica la seva estratègia sostenible a Catalunya

Grans millores sostenibles de Lidl a Catalunya

Grans millores sostenibles de Lidl a Catalunya

Comparteix la notícia

Lidl intensifica la seva estratègia sostenible a Catalunya

A causa del seu alt nivell d’activitat comercial a Catalunya i atesos els plans d’expansió de la marca, es converteix en una regió estratègica per al desenvolupament d’aquest pla de sostenibilitat Entre les múltiples iniciatives, destaca la seva aposta per la logística sostenible i la construcció eficient. La marca ja disposa de 44 punts de recàrrega per a vehicles elèctrics i compta amb uns 30.000 m² de plaques fotovoltaiques instal·lades als seus establiments catalans Un dels seus projectes més recents a Catalunya ha estat la instal·lació d’una lona sostenible de més de 240 m² a l’aparcament de la seva botiga de Montcada i Reixac, que equival a la plantació de més de 240 arbres i contribueix a purificar l’aire de les emissions

La cadena de supermercats, que destaca per ser pionera en la posada en marxa de projectes que impulsen la sostenibilitat des de diferents àmbits d’actuació i que aporten valor compartit a la societat, continua avançant per afermar-se com a referent en sostenibilitat i innovació tant dins com fora del seu sector, amb l’objectiu de ser el supermercat més sostenible d’Espanya.    En aquest sentit, en l’àmbit mediambiental, sent conscients de l’escalfament global del planeta i de l’impacte de la seva activitat, Lidl juntament amb el Grup Schwarz (del qual forma part) ha desenvolupat una estratègia sobre el clima amb l’objectiu de contribuir a l’Acord de París i evitar un canvi climàtic perillós, mantenint l’escalfament global per sota dels 2 °C i prosseguint els esforços per a limitar-lo a 1,5 °C. A Espanya, la cadena de supermercats treballa per reduir les seves emissions de gasos d’efecte d’hivernacle (GEI) un 80% fins l’any 2030 i ja ha aconseguit ser neutre en les seves emissions directes.   Precisament per aconseguir aquests objectius, des de fa anys, l’esforç de la marca està focalitzat en la cerca constant per trobar solucions pràctiques a la reducció de l’emissió de CO₂. Gràcies a la implementació de diverses mesures en diferents àmbits d’actuació, per minimitzar l’impacte mediambiental de la seva activitat, la companyia ja ha aconseguit disminuir un 44% de les seves emissions directes des de 2018, segons un estudi de la consultora PwC sobre l’impacte mediambiental de Lidl a Espanya. 

Impuls de la seva estratègia mediambiental a Catalunya    

Catalunya s’ha convertit en una regió estratègica per al desenvolupament d’aquest pla de sostenibilitat de la companyia a causa del seu alt nivell d’activitat comercial (ja disposa d’una plataforma logística en funcionament -a Montcada i Reixac- i més de 120 punts de venda -sent la segona comunitat autònoma on la marca opera amb un major nombre de botigues-).   Així mateix, atenent també el pla d’expansió de Lidl a la regió, l’aposta sostenible de la marca s’accelerarà a Catalunya l’any 2023, un any en què el desenvolupament de la cadena continuarà estant lligat a la implementació d’accions i mesures que afavoreixin la disminució del seu impacte mediambiental. 

Mesures concretes de sostenibilitat   

En general, la cadena està treballant per aconseguir els objectius de la seva estratègia contra el canvi climàtic a través de mesures concretes relacionades amb: la seva iniciativa REsetPlastic, la gestió dels residus, la construcció eficient i la logística sostenible, entre altres. 

Aparcament descontaminant: Implementació de la seva primera lona sostenible a Montcada i Reixac (Barcelona)  

Una de les mesures mediambientals més recents que la companyia ha posat en marxa a Catalunya és la instal·lació d’una lona sostenible de més de 240 m², a l’aparcament de la seva botiga de Montcada i Reixac (Barcelona).    Aquesta lona, que equival a la plantació de més de 240 arbres, està composta a base d’aigua i partícules ultrafines de diòxid de titani i té la finalitat de purificar l’aire, millorar la seva qualitat i fer-lo més net i segur. Aquesta instal·lació funciona mitjançant l’abatiment de partícules nocives que es troben en l’aire i presenta una efectivitat del 100% en els primers cinc anys.   Cal destacar que la lona situada a Montcada i Reixac (Barcelona) ha estat la primera i més gran de les dues superfícies sostenibles que Lidl ha instal·lat a l’aparcament d’alguna de les seves botigues (la segona d’elles es troba al seu establiment de Felanitx -Mallorca-). 

Instal·lació fotovoltaica d’uns 30.000 m² a Catalunya  

Per reduir les emissions de carboni dels seus centres de treball, la companyia també desenvolupa projectes d’eficiència energètica que l’ajuden a disminuir el consum i les emissions nocives per al planeta. Actualment, el 100% de l’energia que es consumeix en totes les seves botigues, oficines centrals i plataformes logístiques procedeix de fonts renovables.   Concretament a Catalunya compta actualment amb uns 30.000 metres quadrats de plaques fotovoltaiques (instal·lades entre més del 23% de les seves botigues catalanes) que generen entre el 20-30% del consum energètic de cada establiment. La intenció de la companyia durant aquest 2023 és la de continuar ampliant aquesta instal·lació a la comunitat autònoma, sent Olot, Figueres i Vilafranca del Penedès les tres últimes localitats que han incorporat aquest subministrament energètic, fa pocs mesos.    

Xarxa gratuïta de 44 punts de recàrrega de vehicles elèctrics a la regió

Així mateix, amb la finalitat de contribuir a la reducció de les emissions de CO₂ i de fomentar els desplaçaments dels clients que utilitzen vehicles elèctrics, Lidl també compta amb una xarxa gratuïta per a la recàrrega de vehicles elèctrics a Catalunya, amb un total de 44 punts repartits entre 14 establiments.   Els primers punts de recàrrega per a vehicles elèctrics de la companyia a la regió es van instal·lar a la seva botiga de Jardins de Màlaga (Barcelona) al maig de 2019 i, des de llavors, gran part dels nous centres ja incorporen als seus aparcaments aquesta mesura de sostenibilitat (és el cas dels establiments que es van posar en marxa a Catalunya durant el 2022 a Terrassa, Figueres, Olot i Rubí, amb 12 punts de recàrrega en total). 

Gestió de residus: Certificat Residu Zero i lluita contra el malbaratament alimentari   

L’economia circular és un altre concepte clau en el camí sostenible que realitza l’ensenya. D’aquesta manera, promou que tant els productes, com els materials i els recursos mantinguin la seva vida útil el major temps possible, reduint al mínim la generació de residus.   Actualment Lidl és l’única empresa de distribució a Espanya amb el certificat Residu Zero (AENOR) a totes les seves plataformes logístiques de la península, que legitima que el 100% dels residus que gestiona a les seves plataformes logístiques de la península es recicla, mentre que el 85% dels gestionats a botigues es retorna als magatzems per logística inversa. Un altre dels projectes de l’empresa per reduir els gasos d’efecte d’hivernacle és minimitzar el malbaratament alimentari. Per a això, Lidl s’ha marcat un objectiu: minimitzar aquest desaprofitament al llarg de tota la cadena de subministrament i, en el seu abast més directe, reduir-lo en un 30% fins l’any 2025 i en un 50% fins l’any 2030, prenent el 2020 com a base per fer aquest càlcul. En aquest sentit, la companyia és la primera cadena de supermercats que ha aconseguit certificar el seu sistema de gestió per minimitzar el malbaratament alimentari (SG-MDA) després de superar l’auditoria independent de Bureau Veritas a totes les seves botigues i centres logístics d’Espanya. 

Referents en reducció de plàstic   

En els últims anys, l’ensenya està duent a terme múltiples iniciatives de referència vinculades a la gestió de plàstics. L’any 2018 Lidl es va convertir en la primera cadena de supermercats d’Espanya a eliminar les bosses de plàstic per a la compra. Només un any més tard, va tornar a ser pionera substituint les bosses de plàstic de la secció de fruita i verdura per bosses compostables i per posar a la disposició dels seus clients una bossa de malla per a fruita i verdura, amb l’objectiu de fomentar la reutilització.   Dins del seu propòsit de continuar avançant en el seu projecte d’eliminar el plàstic allí on sigui possible, l’any 2019, la marca també va suprimir tots els articles de plàstic d’un sol ús, substituint-los en alguns casos per paper i es va convertir en el primer supermercat a eliminar els microplàstics dels seus productes de cosmètica, detergència i neteja. Actualment la cadena de distribució es troba immersa en l’optimització de tots els seus envasos de marca pròpia amb l’objectiu de reduir al màxim l’ús del plàstic i, on no sigui possible, intentar aconseguir el major percentatge de plàstic reciclat en tots els formats, així com facilitar la reciclabilitat dels envasos de marca pròpia.   Tot això s’emmarca en la iniciativa REset Plastic, un pla amb el qual el Grup Schwarz (del qual Lidl forma part) pretén reduir, fins l’any 2025, l’ús de plàstics fins a un 20%, utilitzar almenys un 25% de plàstic reciclat en la composició dels seus envasos de marca pròpia i aconseguir que tots els seus envasos propis de plàstic siguin 100% reciclables.   

Tiquet eco 

Així mateix, la cadena també té activa una opció a la seva aplicació Lidl Plus perquè els seus clients puguin renunciar a imprimir el tiquet en format paper i disposar exclusivament de la versió digital com a garantia de compra. 

El compromís de Lidl amb Espanya 

Des de la seva responsabilitat com a gran empresa, Lidl treballa més que mai per reforçar el seu compromís amb Espanya i contribuir de manera decidida al desenvolupament econòmic, laboral i social del país davant l’actual context de dificultat. En aquest sentit, la companyia continua generant riquesa a tot el territori gràcies a l’obertura de noves botigues i plataformes logístiques, la creació de nous llocs de treball de qualitat i la compra de més producte nacional i regional, impulsant i internacionalitzant els negocis dels seus proveïdors. Tot això estant prop dels col·lectius més vulnerables amb projectes que permeten millorar les seves vides, sense renunciar en cap moment a la sostenibilitat com a eix principal de la seva activitat i oferint sempre la cistella de la compra més barata del mercat als seus clients. 

Sobre Lidl 

Lidl és una cadena de distribució alimentària amb presència des de fa més de 25 anys a Espanya, on gràcies a la creixent confiança dels seus clients ja és el tercer operador del sector per quota de mercat. Avui dia, compta amb una xarxa de més de 630 botigues i 11 plataformes logístiques i amb una plantilla de més de 17.000 empleats. Lidl també treballa estretament amb uns 850 proveïdors nacionals als quals compra producte per valor de 5.200 M€ anuals, exportant més de la meitat.   Lidl Supermercats és la filial a Espanya de l’alemanya Lidl Stiftung, companyia integrada al seu torn en el Grup Schwarz, quart operador mundial en l’àmbit de la distribució alimentària. Actualment, Lidl com a grup és la cadena de supermercats líder a Europa i és present en una trentena de països en el món, amb una estructura de prop de 11.550 establiments i més de 200 centres logístics i amb una plantilla de més de 341.000 persones. 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Responsable: Digital Toginama S.L. Finalitat: publicar els vostres comentaris. Legitimació: per al vostre consentiment exprés. Destinataris: no transferirem les vostres dades a tercers, tret de les administracions que estiguin autoritzades legalment. Drets: teniu dret a accedir, rectificar i suprimir les dades, així com altres drets, tal com s’explica en informació addicional. Informació addicional: a la nostra política de privadesa i protecció de dades.