
Mercadona
Mercadona pretén obtenir més beneficis i competir amb Bonpreu a Catalunya
Mercadona és una de les empreses del sector de l’alimentació amb més presència a Catalunya. Als principals pobles i ciutats del país hi ha establiments de l’empresa valenciana, que té un competidor molt important a casa nostra: Esclat Bonpreu. Els supermercats de Juan Roig es caracteritzen per tenir una marca blanca molt potent i pocs productes de marques externes. Els preus són lleugerament inferiors a l’empresa catalana gràcies a l’abaratiment de costos.
Amb l’objectiu d’aconseguir més beneficis i poder competir amb l’empresa amb seu a les Masies de Voltregà, Mercadona ha acordat un canvi d’horaris. Normalment, l’horari habitual dels supermercats és de 9 del mati a 21.30h del vespre, excepte diumenges i festius. Tot i això, des del passat 27 de juny i fins al 29 d’agost, les botigues amplien el seu horari i s’hi podrà comprar de 9h a 22h de manera ininterrompuda. A més, els Mercadona que es trobin en zones turístiques tant de Catalunya com d’Espanya obriran també el diumenge, però només en horari de matins.
Mercadona té una forta competència a Catalunya, ja que la majoria de catalans prefereixen Esclat Bonpreu abans que la cadena valenciana
Hem de tenir en compte que alguns Esclat Bonpreu de zones turístiques de Catalunya obren durant tot el diumenge, en horari de matí i de tarda. Altres només ho fan el diumenge al matí. El 25 de juliol no obriran a Comunitats Autònomes com Navarra, País Vasco, Galicia i la Comunidad de Madrid i no obriran a cap lloc de l’Estado español el dia 15 d’agost, Dia de Santa Maria. El servei d’Atenció al Client és de 8h a 22h i el telèfon 800 500 220. El servei està disponible tant a Espanya com a Portugal.
Mercadona neix com una empresa familiar l’any 1977 i es consolida l’any 1981 quan Juan Roig compra el negoci als seus pares i comença l’expansió. L’any 2019 s’obre el primer supermercat a Portugal.