María Jesús Montero plora perquè Junts i la CUP “dan caña” a ERC

Comparteix la notícia

Montero retreu a Junts i CUP que critiquin ERC mentre fan “d’espectadors” i exigeixen el compliment dels seus acords

Un ciberatac a l'Agència Tributària espanyola podria haver afectat a dades dels contribuents

Maria Jesús Montero a Moncloa

Comparteix la notícia

Montero retreu a Junts i CUP que critiquin ERC mentre fan “d’espectadors” i exigeixen el compliment dels seus acords

La ministra d’Hisenda, María Jesús Montero, ha retret aquest dimecres a Junts i a la CUP que “donin canya” a ERC per la seva actuació a favor de la tramitació dels pressupostos generals de l’Estat (PGE) 2022 mentre ells fan “d’espectadors” i “exigeixen que es compleixi” el que els republicans han pactat. Segons la ministra, aquests són uns pressupostos “bons per a Catalunya” on per primera vegada el govern espanyol “vetllarà per l’execució pressupostària”, que fins ara ha estat “francament millorable”.

“No és el mateix poder enriquir els pressupostos”, ha dit, “que simplement situar-se d’espectador, donant canya al que permet la tramitació, i exigir que es compleixi el que l’altre ha pactat”. Montero ha rebatut d’aquesta manera la intervenció de la diputada de la CUP Mireia Vehi, que ha defensat l’esmena a la totalitat de la seva formació contra els comptes del govern espanyol. En la seva intervenció Vehí ha recordat que el PSOE no compleix els acords assolits pels pressupostos i ha posat en dubte que ho faci ara malgrat el suport d’ERC.

La ministra ha defensat els republicans i ha recordat que els pressupostos “no serveixen de moneda de canvi” per aconseguir “qüestions que no estiguin reflectides als comptes públics”, en referència al referèndum i l’amnistia que reclamen les formacions independentistes.

“M’ha cridat l’atenció que la CUP i Junts es dediquin a exigir o reivindicar el que altres formacions han pogut consignar als PGE perquè han permès la seva tramitació”, ha dit, perquè “és com si estiguessin permanentment intentant justificar perquè se separen del criteri bastant sensat d’ERC”.

Segons la ministra, malgrat que a ERC “pot ser que no li agradin els comptes” i té “aspiracions legítimes d’altres qüestions que tenen a veure amb la situació a Catalunya”, els republicans prefereixen afavorir la tramitació d’un pressupost que “compleix amb l’Estatut”.

1 pensa en “María Jesús Montero plora perquè Junts i la CUP “dan caña” a ERC

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Responsable: Digital Toginama S.L. Finalitat: publicar els vostres comentaris. Legitimació: per al vostre consentiment exprés. Destinataris: no transferirem les vostres dades a tercers, tret de les administracions que estiguin autoritzades legalment. Drets: teniu dret a accedir, rectificar i suprimir les dades, així com altres drets, tal com s’explica en informació addicional. Informació addicional: a la nostra política de privadesa i protecció de dades.