
Manuel Castells qüestiona l'acord del FC Barcelona amb Spotify
Manuel Castells qüestiona el nou acord publicitari del FC Barcelona
Els polítics han d’opinar de política i els esportistes d’esport. Quan un ex ministro del Gobierno d’Espanya com Manuel Castells s’atreveix a parlar de futbol i del FC Barcelona passa el què passa, que li cauen crítiques per tot arreu. I amb raó. El Ministro de Universidades entre els anys 2020 i 2021 ha publicat un article a La Vanguardia en el qual critica el Barça per haver negociat un acord publicitari amb l’empresa Spotify.
“Mi Barça ha vendido su arma al diablo; un diablo llamado Spotify”, explica Castells, que com a servidor públic deu considerar que els diners plouen del cel. L’exministro de Pedro Sánchez assegura que l’empresa sueca “proporciona sus servicios a cualquier contenido de éxito sin demasiados escrúpulos con la hipocresía de decir que no es un medio, sino una plataforma de distribución”.
“Lo peor es la actitud de Spotify. Profundizando en su hipocresía, el consejero delegado Daniel Ek ha retirado algunos podcasts particularmente ofensivos pero mantiene a Rogan en su plataforma, argumentando que no se puede limitar la libertad de los creadores. ¿Un cómico racista antivacunas es un creador?”, continua Castells, acusant la plataforma de música de ser partidària del moviment antivacunes, una afirmació que no està acreditada i és totalment falsa.
Tot ve de la campanya orquestrada per l’artista Neil Young, que va retirar la seva música d’aquesta plataforma, a qui va acusar de publicar “desinforamció” sobre el Covid-19. Considera al ministre que la companyia ha preferit que l’artista abandoni la plataforma abans de prescindir de Joe Rogan, autor d’un podcast de Spotify que va posar en dubte la viabilitat de les vacunes.
En qualsevol cas, l’acord és molt bo i la quantitat econòmica que ingressaria el FC Barcelona seria una bona notícia per poder encarar els reptes de futur.