Catalanofòbia contra Lidl per una piulada en català

Comparteix la notícia

Lidl tasta la catalanofòbia de l’espanyolada

Lidl supermercat

Lidl supermercat

Comparteix la notícia

Lidl tasta la catalanofòbia de l’espanyolada

El supermercat alemany Twitter no s’imaginava -o sí i poc li importa- que rebria la catalanofòbia de la població espanyola per una piulada escrita en català, idioma oficial a Catalunya i que es parla a quatre països diferents i per deu milions de persones. L’establiment comercial, a més, també demanava augmentar el comerç de proximitat, de manera que molts dels seus productes són de la terra.

El mosso i activista Albert Donaire se’n feia ressò. Aplaudia l’iniciativa davant d’altres marques comercials, com ara una espanyola amb un rètol verd, que no té la mateixa sensibilitat que Lidl. Donaire també destacava els missatges d’odi que la piulada ha rebut. “Després ens vénen amb taules de diàleg i tal”. I aquesta és la veritat: amb el ‘Gobierno más progresista de la historia’ res ha canviat.

També hi ha hagut usuaris catalans que s’han queixat per algunes errades ortogràfiques i gramaticals del text. És cert que una empresa privada amb el volum de negoci de Lidl podria trobar algú que escrigués millor les piulades, però la intenció i el gest ja és molt important. Altres no ho fan ni ho voldran fer mai.

Igual d’important i de ‘divertit’ és veure els insults de l’espanyolada. Treuen foc pels queixals i escupen verí. No només tenen odi cap a l’independentisme, tenen odi cap a Catalunya i cap al català. Són els mateixos que ataquen l’escola catalana i les nostres institucions.

2 pensamientos sobre “Catalanofòbia contra Lidl per una piulada en català

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Amb la col·laboració de:

Edita
Change privacy settings