
Albert Donaire
El Lidl d’Olot no compleix la política lingüística
L’activista independentista i gran defensor de la llengua catalana, Albert Donaire, ha tornat a compartir un cas de catalanofòbia viscut amb la seva pròpia pell. El ‘mosso’ explica que les caixeres del supermercat Lidl de la ciutat d’Olot (Garrotxa) no atenen els clients en català, perquè no el saben parlar o perquè, senzillament, no els dona la gana emprar la llengua pròpia de Catalunya.
Aquest fet atempta contra la Llei de Política Lingüística de Catalunya, que obliga a tenir uns mínims de coneixements de català a totes aquelles persones que treballin de cara al públic al nostre país. Si els clients parlen en català, els empleats han de dominar perfectament aquesta llengua perquè els drets lingüístics dels consumidors no es vegin vulnerats.
Qui vulgui ser atès en castellà, que vagi al Lidl d’Olot
Donaire també ha criticat tots aquells clients que canvien de llengua i ha publicat el hashtag “mantinc el català”, per fer pedagogia i deixar clar que els catalans no tenim cap obligació de canviar de llengua quan algun cambrer d’un bar, un funcionari d’una administració, un policia o qualsevol treballador del sector públic o de l’empresa privada s’adreci a nosaltres en castellà.
L’activista se sorprèn que això passi en un punt de Catalunya amb més presència de catalanoparlants i no a l’àrea metropolitana de Barcelona. No entén com, fins i tot, els veïns de la Garrotxa canvien de llengua i no continuen parlant la seva.
La piulada s’ha fet viral i ha aconseguit molts missatges de suport, posant altres exemples d’altres supermercats que trepitgen els drets lingüístics dels catalanoparlants.
En canvi, com a mínim a Olot, vas a l’@Aldi_es i és el contrari.
— ᗩlbertDM ||*||🏴🏳️🌈🏴 (@albertdmcat) September 23, 2022
Ja no cal dir a l’@bonpreuesclat.