
Cop d'efecte de Lidl a Catalunya que crearà molts llocs de treball
Lidl inverteix més de 100M€ per a reforçar la seva expansió a Catalunya i preveu tancar l’exercici amb 8 noves botigues
En el que va d’any, la companyia ha posat en marxa 4 nous establiments (2 a la província de Girona i 2 en la de Barcelona) i té previst tancar el seu any fiscal 2022 amb l’obertura de 4 noves botigues, la modernització d’una altra ja existent i l’ampliació de les seves oficines centralsLa cadena ja compta a Catalunya amb més de 120 punts de venda i una plataforma logística en funcionament a Montcada i Reixac (Barcelona) i, en la seva aposta per continuar creixent en el territori i estar més prop del consumidor català, té previst construir 2 nous magatzems a Martorell (Barcelona) i Constantí (Tarragona)Gràcies a la seva activitat, la marca ja és responsable de més de 22.800 llocs de treball (entre directes, indirectes i induïts) a la regió
Lidl reforça el seu compromís amb Catalunya i aposta per continuar impulsant el seu pla d’expansió en aquesta regió amb l’objectiu de continuar generant riquesa i ocupació en la comunitat i estar cada vegada més prop del consumidor català. D’aquesta manera, la companyia preveu tancar el seu any fiscal (de març de 2021 fins a finals de febrer de 2022) amb 8 noves botigues a Catalunya, la modernització d’un dels centres que ja té en funcionament i l’ampliació de les seves oficines centrals (situades a Montcada i Reixac, Barcelona).
Per a assegurar la seva expansió sostenible en el territori, la cadena de supermercats està invertint, durant aquest període, més de 100 milions d’euros, no només destinats a l’obertura i remodelació de les seves botigues i seu central, sinó també al desenvolupament de noves infraestructures logístiques que entraran en funcionament durant els pròxims anys.
8 noves botigues, una modernització i una seu central renovada
Aquesta inversió està permetent l’ampliació de la seva xarxa comercial. Concretament, des de març d’aquest any, ja ha posat en marxa 4 nous establiments (2 a la província de Girona – Figueres i Olot- i 2 a la província de Barcelona -Esplugues de Llobregat i Rubí-). Fins a finals de febrer del pròxim any, la cadena té previst modernitzar un dels centres que ja té en funcionament a Sant Adrià del Besòs, obrir 4 botigues: a Vilassar de Mar, Vilafranca del Penedès i unes altres 2 a la ciutat de Barcelona, i completar la renovació de les seves oficines centrals.
Aquest pla estratègic reafirma, una vegada més, l’aposta de Lidl per Catalunya (on, avui dia, ja compta amb més de 120 establiments, una plataforma logística operativa i més de 3.800 empleats directes) i dona continuïtat al creixement que experimenta en els últims anys. Per a fer front al desenvolupament del seu negoci, durant aquest any fiscal, la cadena preveu duplicar la seva inversió respecte a l’any anterior, quan va destinar més de 55 milions d’euros al reforç del seu desenvolupament logístic i a la posada en marxa de les seves botigues de Terrassa, Valls, Mercat de Can Vidalet (Esplugues de Llobregat) i Vic.
Catalunya, pol logístic de referència per a la zona nord-est
Amb presència des de 1994, Catalunya juga un paper decisiu en el negoci de Lidl, la qual cosa li ha permès afermar-se com una de les principals empreses en generació de riquesa en el territori català, gràcies a la seva aposta pel producte i productor local, la creació d’ocupació i l’expansió.
D’aquesta manera, i lluny de detenir-se aquí, la companyia també té previst construir 2 noves plataformes logístiques a Martorell (Barcelona) i Constantí (Tarragona), que inaugurarà en els pròxims anys i que li permetran continuar impulsant la seva activitat en la comunitat i altres regions del nord-est d’Espanya, reforçant així el paper estratègic de Catalunya com a pol logístic de referència per a aquesta zona.
Els futurs magatzems a Martorell i Constantí se sumaran al que Lidl té des de 2003 a Montcada i Reixac (Barcelona), al costat de les seves oficines centrals.
Prop de 30 anys generant riquesa i apostant per Catalunya
L’ambiciós pla d’expansió de Lidl a Catalunya continuarà generant riquesa i ocupació a la regió. En xifres, l’activitat de Lidl en la comunitat ja genera més de 22.800 llocs de treball, entre directes, indirectes i induïts, segons un estudi de la consultora PwC. Aquest volum d’activitat es tradueix, a més, en un impacte en el PIB de la Comunitat de més de
1.000 milions d’euros anuals, la qual cosa representa un 0,56% del seu PIB total.
El compromís de Lidl amb Espanya
Des de la seva responsabilitat com a gran empresa, Lidl treballa més que mai per a reforçar el seu compromís amb Espanya i contribuir de manera decidida al desenvolupament econòmic, laboral i social del país davant l’actual context de dificultat. En aquest sentit, la companyia continua generant riquesa en tot el territori gràcies a l’obertura de noves botigues i plataformes logístiques, la creació de nous llocs de treball de qualitat i la compra de més producte nacional i regional, impulsant i internacionalitzant els negocis dels seus proveïdors. Tot això estant prop dels col·lectius més vulnerables amb projectes que permeten millorar les seves vides, sense renunciar en cap moment a la sostenibilitat com a eix principal de la seva activitat i oferint sempre la cistella de la compra més barata del mercat als seus clients.
Sobre Lidl
Lidl és una cadena de distribució alimentària amb presència des de fa més de 25 anys a Espanya, on gràcies a la creixent confiança dels seus clients ja és el tercer operador del sector per quota de mercat. Avui dia, compta amb una xarxa de més de 630 botigues i 11 plataformes logístiques i amb una plantilla de més de 17.000 empleats. Lidl també treballa estretament amb uns 850 proveïdors nacionals als quals compra producte per valor de 5.200 M€ anuals, exportant més de la meitat.
Lidl Supermercats és la filial a Espanya de l’alemanya Lidl Stiftung, companyia integrada al seu torn en el Grup Schwarz, quart operador mundial en l’àmbit de la distribució alimentària. Actualment, Lidl com a grup és la cadena de supermercats líder a Europa i és present en una trentena de països en el món, amb una estructura de prop de 11.550 establiments i més de 200 centres logístics i amb una plantilla de més de 341.000 persones.