Cop d’efecte de LIDL a favor dels vins catalans

Comparteix la notícia

Lidl aposta pels vins amb DO catalanes i fomenta el seu consum a través de la iniciativa “Terra de Vins”

Lidl supermercat

Lidl supermercat

Comparteix la notícia

Lidl aposta pels vins amb DO catalanes i fomenta el seu consum a través de la iniciativa “Terra de Vins”

Des d’avui i durant una setmana, Lidl posa a la venda, en els seus 120 establiments de Catalunya, diverses referències vitivinícoles de 9 de les 12 DOP que es comptabilitzen a Catalunya: DO Alella; DO Empordà; DO Penedès; DOQ Priorat; DO Montsant; DO Costers del Segre; DO Terra Alta; DO Cava i DO CatalunyaAmb la posada en marxa d’aquesta iniciativa, la companyia ja comercialitza productes de 21 DOP i IGP catalanes diferents, aconseguint així oferir més de la meitat del total de DOP i IGP que existeixen a la regió

La cadena de supermercats Lidl reforça el seu compromís per fomentar la presència de productes catalans amb distintiu de qualitat i quilòmetre zero en els seus establiments. Per aquest motiu, des d’aquest dijous 28, posa en marxa la iniciativa “Terra de Vins” per a incentivar el consum. D’aquesta mena de productes entre els seus clients. D’aquesta manera, durant una setmana, els clients de la companyia podran trobar, en els seus 120 establiments de la regió, prop d’una vintena de referències vitivinícoles diferents de 9 de les 12 DO que es comptabilitzen a Catalunya. Concretament de les DO Alella, DO Empordà, DO Penedès, DOQ Priorat, DO Catalunya; DO Montsant; DO Costers del Segre, DO Terra Alta i DO Cava.

Amb la iniciativa “Terra de Vins”, Lidl torna a fer un pas ferma en la seva aposta pel sector agroalimentari català i la seva previsió és seguir ampliant el nombre d’articles amb segell de qualitat que ofereix a les seves botigues. Actualment, la marca comercialitza productes de 21 de les 34 DOP i IGP catalanes que es comptabilitzen a la reunió: referències agroalimentàries vinculades a 7 de les 12 DOP de la regió, 5 de les 10 IGP que existeixen a Catalunya i 9 de les 12DO de vins catalanes. La gran majoria d’aquests articles s’ofereixen de manera permanent en els seus establiments i la resta es venen de manera puntual, segons la temporada.

Catalunya, “Terra de Vins”

Catalunya compta amb una àmplia i extensa tradició en el món vitivinícola. En el seu paisatge abunden les diferents vinyes que, segons la seva localització i proximitat amb la mar, doten al vi d’unes característiques o altres. Catalunya té reconegudes 12 Denominacions d’Origen (DO), que garanteixen tant l’origen com la qualitat del vi i cava que produeix.

Des d’avui, els clients de Lidl podran gaudir d’aquesta tradició vitivinícola catalana amb productes de la DO Alella, la denominació més petita de Catalunya que destaca pels seus elegants, lleugers i perfumats vins blancs; la DO Penedès, que es caracteritza pels seus vins espumosos de qualitat; o la DO Costers del Segre, que es diferencia per la composició calcària del sòl i un clima mediterrani marcat, que influeix directament en els seus vins.

També trobaran vins de qualitat elevada, amb cos i complexos, propis de la DO Empordà; varietats de la Garnatxa i la Carinyena, essència de la DO Montsant; i vins de color i aroma intensa acompanyats d’un sabor dens i robust, característiques de la DOQ Priorat.

Per a completar l’oferta de vins catalans amb DO que ofereix la cadena de supermercats amb la seva iniciativa “Terra de Vins” es troben la DO Terra Alta, que a causa del seu singular clima mediterrani d’interior proporciona al seu vi tradició i intensitat; la DO Cava, sinònim d’excel·lència i versatilitat; i finalment la DO Catalunya, que agrupa 36 varietats de raïm autoritzat, la qual cosa es tradueix en una garantia total de qualitat.

Lidl impulsa els productes amb segell de qualitat i de quilòmetre zero

Amb la posada en marxa d’aquesta mena d’accions queda patent, una vegada més, el compromís de Lidl amb el sector agroalimentari català. La companyia treballa amb més de 160 proveïdors de la regió, als quals adquireix producte per valor d’uns 670M€ anuals que comercialitza a les seves botigues de tot el país i en la seva xarxa internacional en una trentena de països.

“Terra de Vins” no és l’única iniciativa que Lidl ha treballat recentment per a fomentar el consum de producte català amb segell de qualitat, el mes de febrer passat, la cadena de supermercats va posar en marxa “Terra d’Olis”, un projecte que tenia com a objectiu fomentar el consum d’olis d’oliva extra de quatre de les cinc DOP que es comptabilitzen a Catalunya: DOP Siurana, DOP Terra Alta , DOP Garrigues i DOP Ebre-Montsià.

A més, des de l’any passat, la companyia està introduint de manera progressiva noves referències de km0 en els seus 120 punts de venda de la regió, sota un segell distintiu “És d’aquí, és bo” perquè els consumidors puguin identificar fàcilment els productes locals de Catalunya en botigues. L’objectiu d’aquesta acció és continuar contribuint al desenvolupament econòmic i social de la indústria agroalimentària catalana, promovent que tant empreses consolidades com petits proveïdors tinguin un paper protagonista i fonamental en els seus lineals.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.

Responsable: Digital Toginama S.L. Finalitat: publicar els vostres comentaris. Legitimació: per al vostre consentiment exprés. Destinataris: no transferirem les vostres dades a tercers, tret de les administracions que estiguin autoritzades legalment. Drets: teniu dret a accedir, rectificar i suprimir les dades, així com altres drets, tal com s’explica en informació addicional. Informació addicional: a la nostra política de privadesa i protecció de dades.