Laura Borràs desautoritza Jordi Sànchez per la seva via processista

Comparteix la notícia

Laura Borràs creu que la carta de Junqueras és una “renúncia” a la unilateralitat

Amenaça de la JEC a Laura Borràs

Laura Borràs

Comparteix la notícia

Laura Borràs creu que la carta de Junqueras és una “renúncia” a la unilateralitat

La presidenta del Parlament, Laura Borràs, veu l’article del secretari general de JxCat, Jordi Sànchez, com una “reflexió personal” i ha assegurat que “l’1-O no està en qüestió dins de Junts”. En una entrevista al programa FAQS de TV3, Borràs també s’ha referit a la carta del president d’ERC, Oriol Junqueras, i ha considerat que és una “renúncia” a la unilateralitat. En aquest sentit, ha volgut posar en valor que l’acord de governabilitat és “clar i diàfan” i no renuncia a cap via, per tant, no exclou la via unilateral.

De fet, segons la presidenta del Parlament, “probablement” no hi haurà independència sense unilateralitat. Borràs ha admès que no està 100% d’acord amb Jordi Sànchez com, segons ha dit, tampoc ho estaria el secretari general de Junts amb el que escriu ella. Tot i així, ha volgut posar l’accent en buscar la unitat de l’independentisme i dins de Junts.

La presidenta de la cambra catalana ha afirmat que el “termòmetre” per saber si l’1-O anava d’independència és la reacció de l’estat espanyol, “primer amb porres i després a través dels tribunals”. Així doncs, ha defensat que l’1-O va ser una “victòria de la democràcia”.

Preguntada pel manifest anònim dins de Junts que demana la dimissió de Sànchez per haver dit que l’1-O “va ser concebut més per forçar una negociació amb l’Estat que no pas declarar de manera efectiva la independència”, Borràs ha qüestionat que dins del partit hi hagi un “sector crític organitzat”. Així mateix, ha recordat que hi ha mecanismes dins de JxCat per fer debats i ha celebrat que la militància de Junts sigui “molt exigent”.

Pel que fa a la carta de Junqueras, Borràs s’ha mostrat “sorpresa” perquè considera que és una renúncia a la unilateralitat quan el president d’ERC diu que “altres vies no són viables ni desitjables”. En aquest context, ha remarcat que l’acord de governabilitat entre ERC i Junts parla de no renunciar a cap de les vies. “Si Junqueras està fora de l’acord de governabilitat ho haurà de decidir Junqueras o ERC”, ha afegit.

De fet, segons Borràs, “probablement” no hi haurà independència sense unilateralitat perquè, segons ha dit, si davant hi ha un estat espanyol “el model escocès és evident que no funciona”.

1 pensa en “Laura Borràs desautoritza Jordi Sànchez per la seva via processista

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Responsable: Digital Toginama S.L. Finalitat: publicar els vostres comentaris. Legitimació: per al vostre consentiment exprés. Destinataris: no transferirem les vostres dades a tercers, tret de les administracions que estiguin autoritzades legalment. Drets: teniu dret a accedir, rectificar i suprimir les dades, així com altres drets, tal com s’explica en informació addicional. Informació addicional: a la nostra política de privadesa i protecció de dades.