
Assemblea Nacional Catalana, ANC
La iniciativa de l’ANC està inclosa en el full de ruta de l’entitat que es posarà a votació en la pròxima assemblea general
L’ANC proposa tramitar una llei d’independència a través d’una iniciativa legislativa popular (ILP) aquesta legislatura, segons ha publicat el diari ‘Ara’ i ha confirmat l’ACN. Aquesta és la principal proposta del full de ruta de l’entitat, encara obert a esmenes, i que tot apunta que tirarà endavant.
El document, amb aquesta i altres propostes, es posarà a votació a la pròxima assemblea general, del 20 al 26 de maig. La proposta vol reactivar la mobilització independentista, ja que la ILP requereix 50.000 signatures perquè pugui arribar a debatre’s al Parlament.
Així, l’entitat aspira a que sigui el “catalitzador” per “recuperar la unitat estratègica, passar a l’ofensiva i tornar a un escenari com el de l’octubre del 2017″, segons l”Ara’.
La ILP hauria de pensar com arribar a la consolidació d’un estat independent, basant-se en la recuperació de la sobirania nacional, fiscal, financera, econòmica, energètica, de les infraestructures i dels mitjans de comunicació.
1 pensa en “Cop d’efecte de l’ANC per la llei d’independència: Què faran els partits?”