
Kylian Mbappé - FOTO EUROPA PRESS
Kylian Mbappé es nega a cedir els seus drets d’imatge
El jugador estrella del Paris Saint Germain i de la selecció francesa, Kylian Mbappé, s’ha negat a participar en una campanya publicitària perquè considera que és incompatible amb altres patrocinis que té actualment. D’aquesta manera, ha anat a la seva i s’ha negat a cedir els seus drets d’imatge, com sí han fet la resta de companys de selecció. No és la primera vegada que passa, ja va passar fa uns mesos.
L’organització no s’arronsa i no vol renunciar a la idea que els seus futbolistes gaudeixin dels seus drets d’imatge i considera que estan obligats a cedir-los a les federació cada vegada que siguin cridats pel seleccionador i vagin a la selecció. “Mbappé i els seus representants lamenten molt que no s’hagi pogut arribar a un acord”. El jugador no va assistir a la sessió de fotografies.
Kylian Mbappé no acata les ordres imposades per la Federació francesa
El francès argumenta que no és una qüestió de diners, sinó del tipus de marques. Per exemple, rebutja marques que s’associen a menjar ràpid o d’apostes. De fet, a través de la seva advocada Delphine Verheyden porta temps demanant canviar la convenció sobre drets d’imatge que va signar l’any 2017, quan es va estrenar a la Selecció.
Mbappé, igual que la resta d’internacionals, va signar aquest text amb el qual cada futbolista rep 25.000 euros per partit. A canvi, la Federació pot vendre la seva imatge a patrocinadors. Aquest sistema continuarà vigent fins al Mundial de Qatar, així que es preveu un clima de tensió entre les oficines i el jugador estrella.
El davanter té acords de patrocini amb empreses com Nike, la marca de rellotges, Hublot o la plataforma de videojocs EA Sports.