
Oriol Junqueras
Junqueras diu que per obtenir el “reconeixement internacional” cal abanderar “tant o més que ningú” la negociació
El president d’ERC, Oriol Junqueras, ha declarat que no sent “cap necessitat de matisar res” després de la polèmica de la setmana passada arran del seu article on afirmava que la via unilateral no és “viable” ni “desitjable”. En una entrevista a Tv3, el líder republicà ha apuntat que la independència de Catalunya és un procés polític “complex” i “inevitablement multilateral”.
Així, ha defensat que si es vol obtenir “la simpatia, el reconeixement i l’acompanyament” internacional cal abanderar “tant o més que ningú la idea de negociació”. “Ni ens hi podem oposar (a la negociació) perquè la comunitat internacional no ho entendria, ni ens hi podem oposar perquè hi hauria molta part de la societat catalana que tampoc ho entendria”, ha afegit.
En la mateixa línia, Junqueras ha assegurat que per aconseguir la independència cal ser “cada vegada més” i “més forts”, enfront dels que, legítimament, diu que volen ser “menys” i “cada vegada més febles.
Pel que fa als indults, ha negat saber si la seva concessió serà aviat, i ha demanat que no s’especuli sobre les dates perquè “juguen amb expectatives i emocions de molta gent molt variada”. Tanmateix, ha valorat positivament les “mesures que contribueixen a alleugerir el dolor”. “Si algú creu que és millor augmentar-lo ja ens explicarà per què. És aquell debat etern de com pitjor, millor”, ha conclòs.
2 pensaments en “Junqueras galleja a TV3 i insisteix en la seva deriva processista”