[VÍDEO]: Els jugadors de l’Iran es neguen a cantar l’himne en solidaritat amb les víctimes de la repressió

Comparteix la notícia

Iran no canta l’himne en aparent gest de suport a les protestes al país

[VÍDEO]: Els jugadors de l'Iran es neguen a cantar l'himne en solidaritat amb les víctimes de la repressió

[VÍDEO]: Els jugadors de l'Iran es neguen a cantar l'himne en solidaritat amb les víctimes de la repressió FOTO - Europa Press

Comparteix la notícia

Iran no canta l’himne en aparent gest de suport a les protestes al país

Els jugadors de la selecció de futbol de l’Iran no han cantat l’himne abans de l’inici del seu primer partit al Mundial de Qatar aquest dilluns contra Anglaterra, en un gest interpretat com un senyal de suport a les protestes que sacsegen la República Islàmica des del mort de la jove Mahsa Amini.

La televisió iraniana ha interromput l’emissió després de constatar el silenci dels futbolistes, segons l’agència de notícies DPA, que també ha confirmat que alguns aficionats han escridassat l’himne dins del mateix estadi. Entre el públic del Jalifa International Stadium hi havia persones amb l’emblema ‘Dona, vida i llibertat’ a la roba.

Diumenge, el capità de la selecció iraniana, Ehsan Hajsafi, ja havia reclamat reformes a l’Iran i expressat els seus condols a les famílies dels morts en les protestes –més de 400, segons organitzacions defensores dels Drets Humans–. El líder suprem de l’Iran, l’aiatol·là Ali Khamenei, ha instat els esportistes a no “faltar al respecte” el país en les seves participacions a l’estranger, conscient de la importància que tenen els missatges arribats des d’un àmbit especialment seguit dins les fronteres iranians.

De fet, la selecció havia estat objecte de crítiques després de posar el 14 de novembre amb el president, Ebrahim Raisi, cosa que es va entendre com un alineament cap al Govern en un moment en què milers de persones han sortit al carrer per protestar per la mort d’Amini, detinguda per portar malament el vel, i reclamar avenços socials.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Responsable: Digital Toginama S.L. Finalitat: publicar els vostres comentaris. Legitimació: per al vostre consentiment exprés. Destinataris: no transferirem les vostres dades a tercers, tret de les administracions que estiguin autoritzades legalment. Drets: teniu dret a accedir, rectificar i suprimir les dades, així com altres drets, tal com s’explica en informació addicional. Informació addicional: a la nostra política de privadesa i protecció de dades.