Els amics de Juan Carlos I ensorren Felipe VI dient-li això

Comparteix la notícia

La relació entre Juan Carlos I i el seu fill, actual rei dels espanyols, és molt dolenta i hi ha una culpable principal

Els amics de Juan Carlos I ensorren Felipe VI dient-li això

Juan Carlos I de España

Comparteix la notícia

La relació entre Juan Carlos I i el seu fill, actual rei dels espanyols, és molt dolenta i hi ha una culpable principal

Tots els reis tenen un adjectiu que els defineix. La gran majoria són positius, un tret de la seva personalitat i manera de fer que els va fer coneguts. Jaume I el Conqueridor o Pere III el Cerimoniós són exemples dels adjectius de reis catalans però en el cas dels Borbons la Història no ha estat tan generosa. El més destacat (per negatiu) va ser Fernando VII, anomenat el Felón, per trair el seu propi poble i regalar Espanya a Napoleó per conservar els seus interessos.

Va canviar d’ideologia tantes vegades com va ser necessari i va ensarronar els espanyols tantes vegades com va voler. En èpoques més recents hi ha Juan Carlos I el Campechano i Felipe VI el Preparao, dit de forma irònica perquè la presumpta preparació va ser una exageració de la premsa espanyola, tan llepa com sempre.

L’actual rei emèrit espanyol té menys preparació però té una característica innata en les persones que és el tracte proper per guanyar-se el seu interlocutor. Li va funcionar durant molts anys amb els seus súbdits (i encara li funciona) i les seves amants. En el seu cas a més sap clissar les persones i ho va fer des del minut 1 amb Letizia Ortiz. Va dir-li al fill que no s’hi casés però ell es va plantar. O Letizia o abdicava.

L’alternativa era Elena de Borbón i Don Juan Carlos va haver de transigir. Actualment la relació entre pare i fill està trencada i l’actual reina consort espanyola hi té molt a veure. Els amics de l’actual resident a Abu Dhabi mai han tingut per simpatia per Letizia però ara fins i tot carreguen contra Felipe VI i ja l’hi han col·locat un malnom: Calzonazos. Calçasses en català. El motiu és evident: la dona el té totalment dominat en tots els aspectes.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Responsable: Digital Toginama S.L. Finalitat: publicar els vostres comentaris. Legitimació: per al vostre consentiment exprés. Destinataris: no transferirem les vostres dades a tercers, tret de les administracions que estiguin autoritzades legalment. Drets: teniu dret a accedir, rectificar i suprimir les dades, així com altres drets, tal com s’explica en informació addicional. Informació addicional: a la nostra política de privadesa i protecció de dades.