Josep Borrell posa cullerada en el tema energètic i Pedro Sánchez s’enfadarà amb ell

Comparteix la notícia

Josep Borrell demana que el pla d’estalvi energètic no es converteixi en “una lluita hispano-espanyola”

Josep Borrell posa cullerada en el tema energètic i Pedro Sánchez s'enfadarà amb ell

Josep Borrell posa cullerada en el tema energètic i Pedro Sánchez s'enfadarà amb ell

Comparteix la notícia

Josep Borrell demana que el pla d’estalvi energètic no es converteixi en “una lluita hispano-europea”

L’alt representant de la Unió Europea, Josep Borrell, demana que l’entrada en vigor del decret d’estalvi energètic no es converteixi en “una lluita hispano-europea”. En una entrevista a El País publicada aquest dijous, Borrell recorda que tots els governs de la UE han de presentar un pla per reduir el consum d’energia: “Seria bo que això no fos l’escenari d’una lluita hispano-europea i que tothom contribueixi a l’estalvi energètic”.

En aquest sentit, el cap de la diplomàcia europea avisa que “no és el moment de posar peròs”, ja que Espanya no és tant dependent del gas rus, “el mercat laboral està funcionant” i té “el matalàs amortidor de 70.000 milions de fons europeus”. Així, ha apel·lat a la “solidaritat” amb l’est i nord d’Europa.

“Els països del sud no podem ara semblar com els frugals de l’energia”, apunta. A més, Borrell creu que Espanya pot ser “la porta d’entrada a Europa del gas alternatiu al rus”.

Els estats de la UE van acordar a finals de juliol reduir la demanda de gas en un 15% abans de març del 2023. La reducció de consum energètic és voluntària, però Brussel·les podria exigir una rebaixa obligatòria si hi ha “riscos substancials d’escassetat de gas”. En el cas d’Espanya, la reducció hauria de ser d’entre el 7% i el 8%.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Responsable: Digital Toginama S.L. Finalitat: publicar els vostres comentaris. Legitimació: per al vostre consentiment exprés. Destinataris: no transferirem les vostres dades a tercers, tret de les administracions que estiguin autoritzades legalment. Drets: teniu dret a accedir, rectificar i suprimir les dades, així com altres drets, tal com s’explica en informació addicional. Informació addicional: a la nostra política de privadesa i protecció de dades.