
José Sacristán
José Sacristan busca els aplaudiments de l’espanyolada atacant Catalunya
L’actor de 84 anys, José Sacristán, ha tornat a atacar Catalunya. Aprofita totes les entrevistes que li fan i totes les aparicions públiques per buscar els aplaudiments, el reconeixement i l’aprovació de quatre espanyolistes que li riuen les gràcies. Els atacs no són contra tots els catalans, sinó contra més de la meitat, contra aquells que volen la independència del seu país.
“Puigdemont desde Waterloo está tratando de manejar los hilos del cotarro, porque en cuanto no se le reconozca como presidente en el exilio es un vulgar chorizo. Un puto chapuzas“, va dir al diari El Mundo la primavera passada, de 2021. “Por respeto a los que se murieron en las cárceles de Franco vamos a cuidar el idioma. Estos son políticos presos, por necios. No puedes proclamar una República como el que anuncia las fiestas patronales de su pueblo. Yo soy republicano y es una cosa muy seria. Lo que han hecho estos es una puta chapuza“, va afegir a una entrevista concedida al digital de Pedro J, El Español, l’agost passat.
“La independencia es una chapuza. Los independentistas deberían elegir mejor a sus representantes” deia l’any 2018 a El Hormiguero, al costat d’un còmplice Pablo Motos. I ho ha tornat a fer. Ara al diari El País. Preguntat sobre l’esquerra espanyola, va contestar sobre Catalunya. Ni tan sols es va esperar a la pregunta concreta.
“Podemos debe rearmarse y concretar sus ideas. En lo del independentismo catalán tienen un lío… Es un error. Todo ese jaleo alimenta a Vox. Es que los independentistas catalanes han sido unos chapuzas. Al menos que respeten la palabra y el concepto de república”. I tot seguit crítiques a l’esquerra catalana, entenent ERC com a tal: “¿Dónde va esa izquierda catalana? ¿Qué vende? Cuidado, no estoy en contra de la independencia, pero ¿qué pasa con los catalanes no independentistas? ¿Hay que llamar renegados a Juan Marsé, a Joan Manuel Serrat, a Eduardo Mendoza? Que les den a las banderas”.