Jordi Sànchez abandonarà la militància de Junts i tindrà càrrec en aquesta institució de la Generalitat

Comparteix la notícia

Jordi Sànchez té nou càrrec

Jordi Sànchez abandonarà la militància de Junts i tindrà càrrec en aquesta institució de la Generalitat

Jordi Sànchez abandonarà la militància de Junts i tindrà càrrec en aquesta institució de la Generalitat

Comparteix la notícia

Jordi Sànchez té nou càrrec

L’exsecretari general de Junts, Jordi Sànchez, ha estat nomenat director de drets socials del Síndic de Greuges de Catalunya. Ho ha avançat ‘Vilaweb’ i ho han confirmat a l’ACN fonts de la sindicatura. El líder independentista assumirà el càrrec a partir de l’1 de juny vinent. D’aquesta manera tornarà a la institució on ja va treballar entre 2010 i 2015 com a adjunt al síndic Rafael Ribó. Sànchez va abandonar aquesta responsabilitat quan va assumir la presidència de l’Assemblea Nacional Catalana (ANC).

L’actual síndica, Esther Giménez-Salinas, va comunicar el nomenament de l’exsecretari general de Junts a tot el seu equip dilluns. Sànchez s’ha compromès a renunciar a la militància de Junts per assumir el nou càrrec, segons la institució.

Jordi Sànchez ocuparà el lloc d’Aida Covadonga, que ha deixat la plaça vacant després que l’hagin designat nova adjunta de la institució per a la defensa dels drets dels infants i els adolescents.

El nou director de drets socials del Síndic de Greuges de Catalunya té 58 anys, és professor universitari i va presidir l’ANC entre el 2015 i el 2017. Va ser diputat del Parlament entre gener de 2019 i setembre del 2020. Va ocupar el càrrec de secretari general de Junts entre l’agost del 2020 i el juny de 2022, quan va renunciar a presentar-se a la reelecció. Posteriorment va renunciar a la secretaria general del partit i va passar a dirigir la fundació Crida Nacional per la República.

Sànchez va ser un dels dos activistes independentistes empresonats arran de l’1-O. El Tribunal Suprem el va condemnar a nou anys de presó per un delicte de sedició l’any 2019. Va quedar en llibertat el 23 de juny de 2021.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Responsable: Digital Toginama S.L. Finalitat: publicar els vostres comentaris. Legitimació: per al vostre consentiment exprés. Destinataris: no transferirem les vostres dades a tercers, tret de les administracions que estiguin autoritzades legalment. Drets: teniu dret a accedir, rectificar i suprimir les dades, així com altres drets, tal com s’explica en informació addicional. Informació addicional: a la nostra política de privadesa i protecció de dades.