
Jordi Alba - FOTO EUROPA PRESS
Jordi Alba s’està convertint en un problema greu
Jordi Alba té contracte fins l’any 2024 per culpa de Josep Maria Bartomeu. L’expresident del FC Barcelona, en lloc de fer contractes curts i anar-los renovant poc a poc, va accedir a totes les peticions de les vaques sagrades i ara el barcelonisme n’està patint les conseqüències. Gerard Piqué, que tenia contracte fins l’any 2024, ha fet un gest de solidaritat enorme cap al club i ha fet un pas al costat quan ha vist que no podia rendir al nivell que Xavi Hernàndez li demanava.
Sergi Roberto va renovar in extremis la temporada passada i només per un curs més, amb una rebaixa de sou molt considerable. El cas de Sergio Busquets és diferent a tots els altres. Evidentment que el seu rendiment no és el mateix que quan tenia 25 anys perquè el temps passa i les cames pesen, però continua sent un jugador molt experimentat i molt vàlid al mig del camp.
Javi Galán s’ha convertit en un dels millors laterals de la Liga
El cas del lateral de l’Hospitalet de Llobregat és flagrant. Aquest estiu se li va obrir la porta i se’l va considerar a marxar. L’entrenador li va dir que no disposaria de minuts i que no confiava en ell. Sap que està perjudicant el club perquè està cobrant i no juga. Tot i això, Jordi Alba té la cara dura de voler esgotar el seu vincle i cobrar fins l’últim cèntim del seu contracte, impedint d’aquesta manera el relleu generacional i la transició definitiva cap a l’era Laporta.
L’escollit per ser el suplent d’Alejandro Balde és Javi Galán. Juga al Real Celta de Vigo i té 28 anys. Acaba contracte amb els gallecs l’any 2026 i, segons Transfermarkt, té un valor de mercat de 12 milions d’euros. L’operació es podria tancar al voltant de 15 milions d’euros, una quantitat que a Balaídos acceptarien sense posar problemes.
Periodista especialitzada en esports i premsa del cor. Compromesa amb Catalunya i la meva llengua